Zobacz jak czołowi światowi projektanci zmienili oblicze mody i kina tworząc ikoniczne kostiumy w najsłynniejszych filmowych produkcjach, nie tylko o modzie.
monochromatyczne sukienki, które w filmie I am love z klasą nosi Tilda Swinton to projekt Rafa Simonsa dla Jil Sander. Męską garderobą i minimalistycznymi dodatkami zajęła się Fendi; fot. Pinterest
Narcystyczny, seksowny, niezwykle stylowy. Taki był Richard Gere jako prawdziwy American Gigolo kiedy wkładał garnitury od Armaniego
Audrey Hepburn, niegasnąca muza i przyjaciółka Huberta de Givenchy, począwszy od filmu Funny Face gdzie wystąpiła w kolumnowej czerwieni jego projekty nosiła niemal w każdym filmie - taki był jeden z warunków współpracy. Tutaj w trakcie przymiarek do filmu Sabrina. Givenchy zaprojektował dla aktorki także słynną małą czarną do Śniadania u Tiffaniego. W jego sukniach aktorka często pojawiała się również na mniej oficjalnych przyjęciach i kolacjach u znajomych; fot. Pinterest
ideanie skrojone garnitury i geometryczne czarno-biało sukienki w filmie Single Man to znak rozpoznawczy debiutującego tym projektem reżysera Toma Forda, w którym z klasą nosili je Colin Firth i Julianne Moore. We współpracy z kostiumografką Arianne Phillips stworzył dzieło genialne w swojej prostocie. Szyk, klasa i wdzięk rodem z domu mody Gucciego; fot. Pinterest
damski garnitur, krawat i kamizelka. Ikoniczny strój Diane Keaton czyli nowojorskiej street-chic woman Annie Hall w filmie Woody'ego Allena z 1977 roku. Stroje projektował sam Ralph Lauren, fot. Pinterest
Wdzięk i subtelność Catherine Deuneuve w neurotycznej wizji kobiecości według Luis Buñuela to także zasługa głównego projektanta i przyjaciela aktorki Yves Saint Laurenta. Niedawno wszedł na ekrany poruszający film pod tym dokładnie tytułem, Yves Saint Laurent, pokazujący życie tego niezwykle skromnego i ważnego projektanta w historii mody; fot. Pinterest
zajwiskowa suknia Czarnego Łabędzia dla Natalii Portman została zaprojektowana przez siostry Kate i Laure Mulleavy z Rodarte. Inspiracją dla projektantek oraz samego reżysera Aronofskiego były baletnice z impresjonistycznych obrazów Degas; fot. Pinterest
pastelowe buty z czubkami przypominającymi fanatyzjne ozody na torcie to dzieło Manolo Blahnika, które Kirsten Dunst jako królowa Maria Antonina w bardzo słodkim kolorystycznie filmie Sofi Coppoli pod takim właśnie tytułem. Kolekcja butów do filmu była imponująca, a ich wygląd tak cukierkowy, że aż chciałoy się je zjeść! fot. Pinterest
wykrojony banadażowy strój Milli Jovovich w Piątym Elemencie Luca Bessona to super futurystyczna wersja świata i mody według czołowego projektanta haute-coutur Jean Paul Gaultiera. Podobnie jak purpurowe uniformy i cętkowany kostium Chrisa Tuckera; fot. Pinterest
Keira Knigtley w filmie "Anna Karenina" w kreacjach haute couture Dior z lat 50. Fot. serwis prasowy
Keira Knigtley w filmie "Anna Karenina" nosi biżuterię Chanel. Podobno była ona warta około 2,5 miliona dolarów fot. serwis prasowy
Chris Hemsworth i Olivia Wilde w filmie "Wyścig" (reż Ron Howard) nosili stroje włoskiego domu mody Gucci. fot. East News
Olivia Wilde w filmie "Wyścig" (reż Ron Howard) w stroju Gucci. fot. East News
W filmie "Wyścig" (reż Ron Howard) Daniela Brühl (filmowego Niki Laudę) i jego filmową żonę ubierał dom mody Salvatore Ferragamo
Audrey Hepburn w filmie Śniadanie u Tiffany'ego nosiła kultowy klasyczny płaszcz Burberry. Fot. East News
Daniel Craig jako James Bond (zarówno w Skyfall jaki i Quantum of Solace) nosił ubrania zaprojektowane przez Toma Forda, fot. East News
W Sadze Zmierzch w ostatniej części (Breaking dawn) Kristen Stewart ślub brała w sukni projektu domu mody Carolina Herrera, fot. Pinterest
W filmie 'Diabeł ubiera się u Prady" Anne Hathaway pokochała biżuterię Chanel, fot. East News
Demi Moor w filmie "Niemoralna propozycja" zachwycała wszystkich (nie tylko Roberta Redforda) w sukience projektu Thierry Mugler, fot. East News
Robert Redford w filmie Wielki Gatsby (1974) nosił ubrania zaprojektowane przez dom mody Ralph Lauren, fot. East News