Najpopularniejsze marki 2019 w sieci

Jak się okazuje, najpopularniejsze marki w social mediach wcale nie są jednoznaczne z hitami sprzedażowymi kończącego się roku. Analitycy Lyst w swoim ostatnim raporcie wzięli pod lupę wyszukiwania, wzmianki w sieci i ogłoszenia o wyprzedanych zasobach sklepów, na podstawie których udało im się wyszczególnić najbardziej pożądane projekty 2019 roku. Zaskoczeń nie było: triumfy święciły między innymi torebka The Pouch od Bottega Veneta i sandałki tej samej marki, pasek Gucci z klamrą w postaci logo, torebka Jacquemus Le Chiquito, bucket hat Prada, kraciasta sukienka Ganni czy klasyczne dżinsy Weekday Rowe. 

10 wspaniałych: ubrania, buty i dodatki. Poznajcie największe hity sprzedażowe 2019 roku>>

Nie zawsze jednak to, co kupowane jest masowo i powoduje pustki w magazynach sklepowych, robi rzeczywisty szum w sieci i jest na językach wszystkich. Dowód? Badanie "The 2019 Social Influence Index", opracowane przez szkocką agencję marketingową Pilotfish Media, wyszczególniło marki, które miały największe znaczenie na Facebooku, Twitterze, Instagramie oraz YouTube i... wcale nie ma tam Bottega Veneta czy Ganni. "Korzystaliśmy z różnych źródeł najczęściej obserwowanych marek i największych marek dla każdego sektora. Następnie przyjrzeliśmy się ich kontom społecznościowym w różnych kanałach social media" opowiadają o metodzie badawczej przedstawiciele agencji.  

Jak w takim razie kształtuje się podium? Według Pilotfish Media pierwsze miejsce przypada Victoria's Secret (111,268,467 fanów na badanych kanałach social media). 

Amerykańska marka, która jest jednym z najpopularniejszych producentów bielizny na świecie, ma rekordową liczbę polubień na Facebooku i Instagramie, co w zestawieniu z ich bazą fanów na Twitterze i kanale YouTube sprawia, że reszta konkurencji zostaje za nią daleko w tyle. Drugie jest dopiero Chanel z wynikiem 73,323,218 fanów, a po francuskim domu mody: Louis Vuitton (65,286,305), Zara (63,856,351) i Gucci (61,184,584). Co ciekawe Zara, należąca do hiszpańskiego holdingu odzieżowego Inditex, to jedyna sieciówka, która znalazła się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek w sieci z kategorii fashion. W tej grupie znalazły się też Dior, Victoria Beckham, Burberry, Dolce&Gabbana oraz Michael Kors. 

Zara robotyzuje swoje sklepy. Od teraz zamówienie on-line odbierzecie w specjalnym automacie>>

Skąd taka różnica między tym, co przedstawił w raporcie Lyst a badaniami Pilotfish Media? Najmodniejsze marki pokroju Bottega Veneta i Jacquemus może i są na językach wszystkich, ale to pewnego rodzaju zakupowych kaprys bardziej zasobnych klientów. Na co dzień zwykli ludzie wolą jednak podglądać w sieci bardziej zachowawczy styl, poczynania klasyków mody i marki, które jak właśnie Zara czy Michael Kors, są bardziej w zasięgu ich ręki. A Gucci? To już kwestia wiernej miłości młodszego pokolenia, którą potrafił rozbudzić tylko Alessandro Michele.