Akcja #10yearschallenge. Na czym polega to wyzwanie?

Ponad trzy miliony postów - tyle znajdziecie na samym Instagramie pod hasztagiem #10yearschallenge i o milion więcej, gdy odejmiecie od hasła literkę "s". Akcja, która polega po prostu na zestawieniu ze sobą dwóch zdjęć: aktualnego i tego sprzed dziesięciu lat oraz wrzuceniu takiego kolażu do sieci (głównie jest do Instagram i Twitter), budzi ogromne emocje. Na taki powrót do przeszłości zdecydowali się już liczni blogerzy i osoby prywatne, a nawet celebryci. Swoje #10yearchallenge pokazali m.in. Gordon Ramsay, Anne Hathaway, Caitlyn Jenner, Erykah Badu, Madonna, Reese Witherspoon czy Alexa Chung, a w Polsce chociazby Anna Lewandowska i Maffashion

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez ELLE Poland (@ellepolska) Sty 17, 2019 o 2:08 PST

Czytaj: #10YearsChallenge - o co chodzi?>>

Popularne wyzwanie, które stało się prawdziwym fenomenem na miarę Ice Bucket Challenge, to jednak nie tylko kolejna internetowa zabawa, pełna zdjęć i memów. 10 Years Challenge na tyle uruchomiło kreatywność internautów i zdobyło rozgłos, że zwróciło na siebie uwagę organizacji i marek komercyjnych, które postanowiły skorzystać z wyzwania wykorzystując RTM (czyli Real Time Marketing - szybka reakcja na bieżące wydarzenia, wykorzystywana głównie w social mediach). 

10 years challenge - memy to nie wszystko

Jak dużo zmieniły na przestrzeni dekady lub jak bardzo dobry jest ich produkt mimo upływu czasu postanowiły pokazać najpopularniejsze marki, takie jak Pepsi, Lego, Xbox, Michelin, KFC, Tinder, Pizza Hut, Huawei, Changi Airport, Toyota, Skyscanner, PhonePe, Durex czy Coca Cola India. Ich #10yearschallenge, mimo komercyjnego podłoża, zdobył serca klientów (trudno doszukać się negatywnych komentarzy pod ich postami!), którzy chętnie dzielili się swoimi wspomnieniami. 

Największe wrażenie zrobiła na nas jednak społeczna wersja wyzwania 10 Years Challenge, na przykład grafiki przygotowane przez Greenpeace, które pokazują pływające w wodzie plastikowe butelki z hasłem: "Wiele rzeczy się zmienia, ale równie dużo jest takich samych", doszczętnie zniszczone lasy amazońskie oraz Arktykę dziś i sto lat temu, kiedy prawie całkowicie była pokryta lodem, co teraz jest ledwo zauważalne. Trend ten pozwala mówić o globalnym ociepleniu i dramatycznych zmianach naszej planety oraz wielu równie poważnych sprawach. #10yearschallenge sięgnęło też tematów, takich jak ewolucja technologiczna, polityka czy... podatki w Polsce. Jedna ze zdecydowanie najbardziej poruszających grafik dotyczy wojen i tego, jak na przestrzeni tylko tych dziesięciu lat zmieniły się przez nią Irak, Libia, Jemen i Syria. 

#10yearchallenge ft the countries that said no to the central banking system. pic.twitter.com/ZmvnRANXqT

Najlepsze i najpopularniejsze #10yearchallenge znajdziecie z naszej galerii>>