Późnym latem zeszłego roku, podczas uroczystej kolacji w Pałacu na Wodzie w Warszawskich Łazienkach, świętowałyśmy 30 urodziny marki SOLAR. Już wtedy ruszył specjalny projekt, współtworzony z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu w związku z obchodami jubileuszu 30 lat istnienia marki i 100-lecia uczelni. "30/100" to nie tylko unikatowy pomysł na celebrowanie urodzin, ale przede wszystkim sposób na włączenie młodych, polskich artystów w tworzenie współczesnej mody - coś, co na zachodzie od lat praktykują takie marki jak Dior, Coach czy Louis Vuitton.

SOLAR fascynuje świeże spojrzenie młodych artystów na sztukę, które naturalnie współgra z modą: marka od zawsze była otwarta na takie połączenia. W przestrzeniach akademickich powstają niebanalne pomysły i dojrzewają awangardowe rozwiązania.

Projekt "30/100"

Studenci Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu w ramach konkursu zaprojektowali dedykowane grafiki w formacie 54x54 cm. Próba zamknięcia sztuki w kwadracie była także inspiracją do powstania specjalnej wystawy, na której zaprezentowano 30 prac stworzonych przez uczestników konkursu. Przy ich tworzeniu artyści wykazali się przy tym sporym wyczuciem trendów, zachowując przy tym całkowitą indywidualność i różnorodność. Wśród wystawionych projektów widzieliśmy zarówno te abstrakcyjne, jak i realistyczne, graficzne i malarskie. Studenci z lekkością posłużyli się nie tylko różnorodnymi motywami, ale także technikami - m.in. fotografią, kolażem i rysunkiem. 

Niepowtarzalnych wzorów, stworzonych z myślą o przyjemności otaczania się rzeczami unikatowymi było wiele, ostatecznie 5 zwycięskich projektów znalazło się w wiosenno-letniej kolekcji marki SOLAR.