Najbardziej pożądany zawód: influencer

Chociaż jeszcze dekadę temu na dźwięk słowa "szafiarka" czy "influencer" ludzie robili zdziwione miny, dziś chyba już nikt nie ma wątpliwości, że internetowy lider opinii to prężnie działający nowy rodzaj zawodu, który wygodnie ulokował się na wszystkich popularnych kanałach społecznościowych: YouTubie, Instagramie, Facebooku, Snapchacie, TikToku. Taka kariera robi wrażenie, bo wydaje się być łatwa i przyjemna, a budżety reklamowe przeznaczane na social media są w końcu niemałe. Kylie Jenner, według ostatnich doniesień, za jeden post na swoim instagramowym koncie bierze około 1,27 mln dolarów i chociaż nie wszystkie internetowe sławy mogą liczyć sobie sześć zer za jedno zdjęcie, to jednak zastrzyk gotówki w postaci często miesięcznej wypłaty wciąż kusi. 

Co on influencerach sądzą przedstawiciele generacji Z i milenialsi? Ten temat wzięła na warsztat firma badawcza Morning Consult, która postanowiła przepytać ponad dwa tysiące młodych Amerykanów i stworzyła dokument "The Influencer Report". 

Ile gwiazdy i influencerzy zarabiają na instagramie? Znamy cennik>>

Wynika z niego między innymi, że zdecydowana większość, bo aż 86%, badanych osób w przedziale wiekowym 13-38 marzy o pracy influencera. Co więcej, niektórzy z nich już poczynili pierwsze kroki w tym kierunku, chociaż jedynie 12% z nich uważa, że rzeczywiście są wpływowi. Nawet 61% z nich publikuje w internecie informacje o lubianych przez siebie markach, chociaż nie dostają za to żadnych pieniędzy. Prawie wszyscy też internetowych twórców postrzegają za bardziej wiarygodnych niż celebryci i sportowcy - co druga z badanych osób kupiła coś na podstawie rekomendacji na Instagramie lub YouTube. 

Jeśli zestawimy to z innymi badaniami, które przytacza firma Awin - wcale nikogo nie będzie dziwić taki obrót spraw i rewolucja aspiracyjna. 70% nastolatków bardziej ufa influencerom niż celebrytom, a w 2020 roku branża influencer marketingu ma być warta 7.5 miliardów funtów. Tylko co z innymi zawodami, gdy wszyscy będą pracować na Instagramie?

Sława słowa, czyli #instapoeci. Rupi Kaur, Cleo Wade, Zuzanna Bartoszek i inni>>