ELLE: Dotychczas założeniem H&M była współpraca z najbardziej ekskluzywnymi domami mody, tak aby ich projekty mogły stać się dostępne w niższej cenie. Kolaboracja z KENZO pokazuje, że zasadniczo pierwotna strategia została zmieniona. KENZO jest znacznie bardziej dostępne i „łagodniejsze” dla portfela, co sprawiło, że podjęliście taką decyzję?

Anne-Sophie Johannson: Każda nasza współpraca z projektantem jest unikatowa i odmienna od wcześniejszej. Tym razem wybraliśmy KENZO przede wszystkim ze względu na dziedzictwo i historię marki. Carol Lim i Humberto Leon potrafią łączyć kluczowe projekty Kenzo Takady z własną wizją marki. Kolekcje KENZO są bardzo kolorowe, energetyczne, dlatego chcemy zachęcić klientów aby ubrania z kolekcji KENZO x H&M stały się uzupełnieniem ich codziennego stylu.

ELLE: Kolekcja KENZO x H&M jest znacznie mniej praktyczna od dotychczasowych i raczej w klimacie high fashion. To bardzo ekstrawagancka moda, do kogo zatem ją kierujecie?

A-S. J.: Kolaboracje z projektantami zawsze są przeznaczone dla osób zakochanych w modzie. Można wręcz powiedzieć, że jesteśmy przystanią łączącą społeczeństwo z wysoką modą. Dzięki nam nastolatkowie mogą pozwolić sobie na ich własny model KENZO lub pierwsze ubranie od projektanta w ogóle. Są tacy, którzy nie mogą się doczekać zakupów w H&M, ponieważ śledzą dokonania Carol i Humberto od samego początku, czyli od 2011 r. Co więcej, właśnie dzięki temu, że kolekcja jest unikatowa i nie kopiuje ubrań z wybiegów sprawia, że każdy model jest ekskluzywny. Wierzymy również, że znajdą się i tacy klienci, którzy w dalszym ciągu maja w swoich szafach oryginalne projekty od Kenzo Takady i przyjdą ponownie je zakupić. Nie możemy się doczekać, aż kolekcja trafi do sprzedaży i zobaczymy jak ludzie noszą ją po swojemu.

ELLE: Jak myślisz, które ubrania stana się hitem kolekcji?

A-S. J.: Ciężko to jednoznacznie określić. Zawsze ciekawie jest obserwować reakcje klientów. Kiedy opublikowaliśmy pierwsze zwiastuny kolekcji nie spodziewaliśmy się tak entuzjastycznej reakcji, pojawiło się mnóstwo pozytywnych komentarzy od ludzi z całego świata. Zasadniczym celem Carol i Humberto było stworzenie kolekcji, która bezpośrednio odda ich wizję a jednocześnie z sentymentem zaprowadzi każdego do projektów założyciela, stąd każdy element jest przykładem prawdziwej miłości do mody. Nie mogę się doczekać momentu, w którym zobaczę naszych klientów ubranych w KENZO x H&M, publikujących swoje zdjęcia w sieci i wysyłających nam selfies. Liczy się to jak spersonalizują markę i podkreślą dzięki niej własny styl.

ELLE: Jak wyglądała współpraca z Humberto Leon i Carol Lim na etapie projektowania?

A-S. J.:To była niesamowita przygoda! To taki inspirujący duet, który doskonale rozumie co to znaczy praca dla domu mody z tak wieloletnią historią i tradycją. Oni dokładnie wiedzą czego potrzebuje  marka w danym momencie i jak sprawić by projekty były nowe i ekscytujące. Humberto i Carol mieli całkowitą swobodę w projektowaniu i zwracali uwagę na każdy detal w kolekcji. To był czas bardzo ciężkiej pracy, ale mieliśmy przy tym wiele zabawy, stąd mamy nadzieję, że każdy kto założy ubrania KENZO x H&M, poczuje radość, którą my czuliśmy podczas jej tworzenia!


ELLE: Które elementy kolekcji znajdą się w twojej garderobie? Jakich możemy się spodziewać kolejnych kolaboracji?

A-S. J.: Mam tyle ulubionych rzeczy! Kolekcja KENZO x H&M jest niezwykle zróżnicowana i możliwa do noszenia na milion sposobów. Przede wszystkim sukienka ze wstążką jest naszym ikonicznym projektem i z pewnością stanie się produktem kolekcjonerskim. To niesamowite, że Humberto i Carol udało się stworzyć model łączący w sobie romantyczny i folklorystyczny pomysł na sukienkę Kenzo Takady i dostosowujący go do współczesnych czasów. Innym świetnym projektem jest klasyczna bluza, która dzięki kołnierzowi w kształcie medalionu i antykizowanym guzikom nabiera charakterystycznego dla KENZO, awangardowego twistu. W kolekcji jest wiele elementów zmysłowych, operujących mocnymi printami, jak również odważnych, np. dwurzędowy płaszcz ze sztucznego futra, topy i spodnie w panterkę oraz sukienka na szelkach.

Cały czas prowadzimy rozmowy z wieloma markami. To wspaniałe, że są oni otwarci na przyszłe współprace. Jednak staramy się aby każda następna współpraca była dla naszych klientów niespodzianką! Już niedługo dowiecie się o kolejnych planach, możemy wam jedynie zdradzić, że są naprawdę ekscytujące!

Wywiadu z projektantami KENZO, Umberto Leon i Carol Lim, szukajcie w listopadowym wydaniu ELLE!

Rozmawia: Marcin Świderek, Marta Zaczyńska