Nowy CEO w Maison Margiela

Gianfranco Gianangeli, który dołączył właśnie do Maison Margiela i objął stanowisko CEO, wcześniej pracował dla takich marek, jak Givenchy, Prada i Bottega Veneta. Marka, która za sterami dyrektora kreatywnego Johna Galliano nabrała rozpędu, jest gotowa na nowe kroki i jeszcze większy rozwój, dlatego zdecydowano się nowego dyrektora generalnego (chief executive officer), który pomoże kunszt artystycznych Maison Margiela przełożyć na realny zysk finansowy. Już teraz, jak podaje Reuters, sprzedaż Maison Margiela w 2019 szacowała wzrost o 36% rok do roku do 200 milionów euro.

Przypomnijmy, że kilka dni temu Maison Margiela we współpracy z Nickiem Knightem zaprezentowało blisko godzinny film modowy oraz pokazało nową kolekcję haute couture. Jak pisaliśmy ostatnio: "Leśne nimfy i cyber punk - to pierwsze skojarzenia, które przychodzą nam do głowy po obejrzeniu nowej kolekcji Maison Margiela haute couture jesień-zima 2020/2021. Powłóczyste suknie ze poszarpanych skrawków materiału, dekonstrukcyjne płaszcze i patchworkowe kurtki i inne sylwetki powstały z odwołaniami do autentycznych technik (np. gniecenia materiału) Martina Margieli i jego kolekcji Fallen Angels z wiosny 1986 oraz XIX-wiecznych obrazów. Może nie sprawdzą się świetnie na czerwonym dywanie, ale pokocha je na pewno Tim Burton i może znajdą się w jednym z jego filmów? Wspaniale byłoby zobaczyć te projektu w ruchu. Albo po prostu u Maison Margiela: jak zdradził John Galliano, pokaz-film Maison Margiela Artisanal ma być pięćdziesięciominutowym thrillerem". 

Zdjęcia kolekcji obejrzycie tutaj: Maison Margiela haute couture jesień-zima 2020/2021: sen czy zjawa?>>