Tegoroczna edycja znów rozgości się w Fabryce Porcelany. Tym razem ma być dialogiem i przenikaniem się różnych pokoleń w świecie mody. Organizatorzy obiecuję sporo edukacji, wykładów i spotkań z ciekawymi gośćmi z Polski i zagranicy. Wyłącznym Partnerem-Szkołą Mody podczas KTW FW będzie włoska Polimoda, uczelnia znana na całym świecie, która ufunduje nagrodę w postaci miesięcznego kursu z zarządzania marką we Florencji, w lipcu 2020 roku, dla najlepszego ich zdaniem młodego, polskiego projektanta . Gościem specjalnym KTW FW będzie Arianna Casadei, która jest trzecim pokoleniem kierującym światowym imperium produkującym luksusowe buty. Wydarzeniem bez precedensu w Polsce będzie pokaz Haute Couture złożony z kolekcji Adama Leja – znanego w Europie kolekcjonera Haute Couture. Podczas KTW Fashion Week zobaczymy w sumie prawie 30 pokazów mody.


Pomysłodawcy wydarzenia: Rafał Wyszyński i Anna Puślecka – dyrektor kreatywna KTW Fashion Week i odpowiedzialna za media, chcą aby na wszystkich płaszczyznach wydarzenia wybrzmiało to, czym obecnie żyje świat mody i w jakim kierunku zmierza: ekologia, zrównoważona moda, nowe
technologie, jakość, rzemiosło i wzajemne czerpanie z wizji świata różnych pokoleń. Bardziej niż pokazywanie ubrań na wybiegu liczy się dziś wypowiedź artystyczna. I o tym będzie trakotwać 3 edycja wydarzenia. Za oprawę wizualną jest odpowiedzialny Arek Vaz, dyrektor artystyczny KTW Fashion Week, współpracujący także z magazynami mody i projektantami.

Czyje kolekcje zobaczymy na KTW Fashion Week?


Ogromną niespodzianką podczas tego wydarzeniem będzie pokaz Tomasza Ossolińskiego, którego kolekcji branża mody jest już spragniona. 3 edycja KTW Fashion Week będzie doskonałą okazją, aby wreszcie zaspokoić oczekiwania dziennikarzy i miłośników talentu Ossolińskiego. Tomasz pochodzi ze Śląska, tu zaczynał jako projektant i wraca po 26 latach, podkreśla jak Śląsk jest dla niego ważny, nie zapomina o swoich korzeniach, widzi jak pięknie i dynamicznie rozwijają się Katowice. I dlatego między innym zdecydował się wesprzeć KTW Fashion Week. Ossoliński obecnie rozwija nieco profil marki i rusza z nową linią ready to wear i tę właśnie linię, złożoną z sylwetek damskich i męskich, pokaże premierowo podczas KTW FW na zakończenie pokazów. Tuż przed pokazem Ossolińskiego swoją kolekcję zaprezentuje Julia Fusiecka – młoda projektantka wybrana przez dziennikarzy i ekspertów mody podczas Millennial Dinner w czerwcu tego roku.


Podczas KTW Fashion Week nie zabraknie też duetu MMC Studio (Ilony Majer i Rafała Michalaka), który już na stałe wpisał się w kalendarz wydarzenia - jest jego częścią od pierwszej edycji. Podobnie jest z duetem Bizuu – Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak pokażą premierowo swoją kolekcję Apres Midi w Fabryce Porcelany. W tym roku na wybiegu KTW Fashion Week po raz pierwszy zobaczymy kolekcje Macieja Zienia i Agnieszki Maciejak. Zień pokaże projekty ślubne w wydaniu rockowym na zamknięcie piątkowego bloku projektantów. Projektant znany z podkreślania kobiecości i zmysłowości, tym razem zaskoczy widownię nowoczesnym i bardziej odważnym lookiem Panny Młodej. W kolekcji Maciejak zobaczymy seksowne sylwetki i zmysłowe czernie.

Na wybiegu Fabryki Porcelany zobaczymy także: propozycje butików z Galerii Katowickiej, marki Vicher, Marty Banaszek, Walerii Tokarzewskiej-Karaszewicz, artysty Roberta Kuty czy Ptaszek.
Młode pokolenie będą reprezentować: Darya Wierzbicka, Piotr Popiołek, Mateusz Jarmuła, Adrian Krupa, Duet Rad, Kamil Wesołowski, Nina Sakowska, Falarz, Marlena Czak, Jan Chodorowicz, Karolina Siarkowicz, wspomniana już Julia Fusiecka czy Pilawski – tworzący w Fabryce Porcelany projektant.

Piątkowe pokazy zakończy wyjątkowe wydarzenie – pierwszy w Polsce pokaz Haute Couture! Będzie to historia powojennej, francuskiej mody i oryginalne eksponaty z lat 50. i 60. (Dior, YSL, Chanel, Paco Rabanne, Therry Mugler i inni) z kolekcji Adama Leja, znanego w Europie polskiego kolekcjonera Haute Couture. Ten wyjątkowy pokaz wystylizuje Anna Męczyńska.

Wszystkie pokazy zostaną wyreżyserowane przez Waldka Szymkowiaka, który pracuje głównie za granicą i ma na swoim koncie współpracę ze światowymi domami mody takimi jak GUCCI, Chloe czy Prada. 


W trakcie tegorocznej edycji na wybiegu swoje kolekcje pokażą także projektanci z zagranicy m.in.: Kata Szegedi z Węgier oraz Blikvanger z Gruzji. Kata jest czołową węgierską projektantką, z licznymi nagrodami (np. Kobieta Glamour 2014 jako Best Designer), tworzącą od 2009 roku. Jej projekty noszą
takie gwiazdy jak: Róisín Murphy, Nicki Minaj, Kelly Rowland , Eniko Mihalik, Vanessa Axente, Little Dragon’s Yukimi Nagano. Kata inspiruje się sztuką współczesną, młodzieżowymi subkulturami czy miejskim stylem życia.

Blikvanger (czyli przyciągający wzrok) to gruzińska marka stworzona w 2016 roku przez dwie dziewczyny: Ani Tsintskiladze and Anna Odishelidze. Blikvanger prezentuje mieszankę klasyki i grunge’u, która zdaniem projektantek pokazuje naturę człowieka, jest odważna, zabawna, pewna siebie i cool, lubiąca ryzyko. Projektantki inspirują się ludźmi, naturą, sztuką, kolorami, architekturą idźwiękami.


WYKŁADY I DEBATY


Promocja książki „Paragrafy Mody” w czwartek rozpocznie oficjalnie KTW FW. Prawniczki Magdalena Niewelt i Monika podczas wystąpienia prelegentki opowiedzą jakie skutki mogą się wiązać z brakiem uregulowania umową istotnych kwestii w pracy modelek, stylistów i projektantów.
 
Piątkowy blok wykładów będzie dedykowany młodym projektantom oraz wszystkim pasjonatom mody i rozpocznie go wystąpienie Kasi Wosiek z Showroomu pod tytułem „Fashion e-commerce - czyli jak ugryźć sprzedaż online w Polsce”.

Dalsza część bloku będzie należeć do redakcji ELLE – Marcina Świderka, Marty Kowalskiej i Karoliny Limbach, którzy podczas panelu przybliżą tajniki współpracy projektantów z redakcjami, przygotowywania informacji prasowych czy kampanii. Dyskusja będzie przebiegać pod hasłem „Błędy popełniane przez projektantów na pierwszym etapie ich kariery. Jak ich uniknąć?”

Podczas trzeciego dnia KTW Fashion Week, w sobotę od rana, swoje wykłady będą mieć włoscy eksperci, których ubiegłoroczne wystąpienia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem: Alberto Campagnolo, niezależny konsultant z zakresu zarządzania marką mody, pracował m.in. jako dyrektor marketingu w marce Armani Casa (temat: „Rzemiosło i New Gen. - rodzący się mariaż”), czy Tiziana Tini, digital specialist, pracowała dla Luisaviaroma czy Ferragamo (temat: „Kiedy New Gen. staje się Mentorem - czy nowe technologie i ich zastosowanie są obecnie polem bitwy dla tych pokoleń?”).

Zwieńczeniem bloku wykładów będzie wystąpienie wyjątkowego gościa, wykładowcy i kierownika wydziału projektowania florenckiej Polimody i byłego dyrektora kreatywnego Ferragamo - Massimiliano Giornettiego. Tematem wykładu będzie „Rola wykładowców w multidyscyplinarnej szkole mody. Jak szkolić projektantów jutra w obliczu dynamicznie zmieniającego się świata mody”.


GOŚCIE KTW FW


Swoją obecność podczas KTW Fashion Week zapowiedziało wiele osób ze świata mody i mediów – dziennikarzy, stylistów i gwiazd. Do Fabryki Porcelany przyjadą także: Ania Kuczyńska - projektantka, Łukasz Hendzel – twórca znanej polskiej marki kapeluszy Paris Hendzel oraz gość specjalny - Włoszka Arianna Casadei, będąca trzecim pokoleniem zarządzającym imperium tworzącym luksusowe buty.

Sobotnie spotkania z gośćmi będzie moderował znany dziennikarz i bloger Michał Zaczyński.

W niedzielę wszystkich chętnych organizatorzyzapraszają na warsztaty z rysunku mody "Fashion Silhouette", które poprowadzi Edyta Filipowicz.
Niedzielne przedpołudnie będzie dedykowane specjalnemu gościowi z Polski – Anecie Kręglickiej, bizneswoman i Miss World 1989, ambasadorce wielu prestiżowych marek i projektów. Spotkanie autorskie z Anetą przewidziane jest na niedzielę, 13 października, godz. 11.00 w Fabryce Porcelany.

PARTNER GŁÓWNY: Miasto Katowice

PARTNER LOGISTYCZNY: DPD

PARTNERZY: Polimoda – szkoła mody z Florencji, FIJI Water, Fabryka Porcelany, Galeria Katowicka, COBU Design, Why Not Travel, Showroom, Hotel Monopol, MAC Cosmetics, Maniewski, Nails Factory, Renee, Protego, 4Dent Dorota Stania, Monument, OnLemon, Kinley, Prodiż Nero

GŁÓWNY PATRON MEDIALNY: ELLE i ELLE Man

PATRONI MEDIALNI: LaMode, DYKF, Fashion Magazine, FASHIONPOST, Lounge Magazyn, K MAG, Dziennik Zachodni, Nasze Miasto, Strefa Biznesu, Fashion Biznes, Gala, Chilli Zet