Kiedy myślicie, że Alessandro Michele już niczym was nie zaskoczy, on tworzy własne memy (zobaczcie>>) i wymyśla kampanię z... przybyszami z kosmosu. Na Instagramie włoskiego domu mody pojawiły się krótkie filmiki autorstwa Glena Luchforda, w której w roli głównej wystąpili "obcy". Modelki i modele ucharakteryzowani na kosmitów promują kolekcję Gucci na jesień i zimę 2017/2018 (m.in. babcine sukienki w kwiaty, kraciaste marynarki, pulowery w stylu retro i szlafrokowe płaszcze).

Post udostępniony przez Gucci (@gucci)

Zobaczcie:

Post udostępniony przez Gucci (@gucci)

O kampanii głośno zrobiło się nie tylko z powodu kosmicznego konceptu Michele, ale także przez oskarżenie o plagiat. Pierre-Louis Auvray, student projektowania ze słynnej szkoły Central Saint Martins, zarzuca włoskiej marce, że modele-kosmici to jego pomysł, a że dyrektor kreatywny Gucci i makijażystka Chloe Sens wzorowali się na jego pokazie:

Alessandro Michele w rozmowie z Business of Fashion skomentował całą sprawę słowami: „Ludzie robią wiele hałasu o nic, to smutne. Zbieżność z pomysłem Auvraya jest przypadkowa”. Dodał także, że inspirował się filmami z lat 70. (m.in. obrazem "Star Trek") i to ich estetyka zadecydowała o efekcie końcowym nowej kampanii Gucci.