Ikea po raz kolejny trafiła na pierwsze strony internetowych serwisów. Przechadzając się po sklepie w norweskim mieście Slependen klienci mogli trafić na replikę pokoju, w jakim mieszka Syryjka Rana wraz ze swoją 9-osobową rodziną. Na metkach produktów umieszczono krótkie artykuły o problemach, z jakimi zmagają się Syryjczyczy, np. brakiem leków, czystej wody i jedzenia. Na każdej kartce znalazła się też informacja o tym, jak można im pomóc. Pomieszczenie zostało ukryte między eleganckimi ekspozycjami z nowościami prosto z katalogu Ikea

"25 m2 Syrii" to część kampanii społecznej, która powstała we współpracy z Czerwonym Krzyżem. Organizatorzy akcji chcieli uświadomić klientom sklepu, w jakich warunkach mieszkają ludzie w krajach ogarniętych wojną

"Mogliśmy po prostu postawić w sklepie duży billboard informacyjny ze zdjęciami. Zależało nam jednak na tym, by jak najwierniej odwzorować wnętrze mieszkania prawdziwej rodziny, która próbuje przetrwać w Syrii. W ten sposób Norwegom łatwiej było utożsamić się z cierpiącymi." - powiedział dyrektor artystyczny agencji reklamowej POL, która odpowiadała za realizcję projektu.

25m2 SYRIA from POL on Vimeo.