"Jesteśmy niewielkim zespołem znawców branży i spędziliśmy większość swojego dorosłego życia w modzie, lifestyle'u i handlu detalicznym z kategorii luxury w największych firmach na świecie. Mimo to wciąż wracamy do tego samego (oczywistego) pytania: dlaczego jakość jest tak droga? Zaczęliśmy więc poważnie się nad tym zastanawiać. Czy można stworzyć scenariusz, w którym klienci uzyskają dostęp do odpowiedzialnie wykonanych produktów najwyższej jakości, których naprawdę potrzebują i które są dostępne w uczciwych cenach? Czy da się jednocześnie stworzyć zdrowy i niezawodny długoterminowy biznes?" piszą w swoim manifeście twórcy Singular Society, którzy podkreślają, że ich rozważania doprowadziły do uświadomienia sobie, że najlepszym rozwiązaniem może okazać się zmiana modelu biznesowego na usługę opartą na subskrypcji

Modne koszule do garnituru, jeansów i spódnic z oferty polskich marek i sieciówek. 17 najpiękniejszych modeli, które założymy na Święta 2020>>

Jak w takim razie ma działać Singular Society? Bardzo prosto - podobnie jak Netflix czy Spotify. Zainteresowane osoby decydują się na płatną subskrypcję, w ramach której w zależności od potrzeby mogą wybierać ubrania, dodatki czy rzeczy do domu. Podstawowa subskrypcja ma kosztować 114 euro rocznie, czyli niewiele ponad 500 zł. W ramach tej kwoty można kupić pięć produktów w ciągu miesiąca. Wśród planów abonamentowych jest też pakiet rozszerzony, pozwalający na zakup 25 rzeczy w miesiącu (to koszt ok. 234 eur/rok).

Nowi członkowie będą przyjmowani stopniowo, bo usługa jest w fazie testów, ale już teraz można zapisać się na listę oczekujących. Otwarta rejestracja ma ruszyć wkrótce. 

Dla jej twórców oznacza to, że nie będą uzależnieni od wysokości sprzedaży, tylko będą utrzymywać się z miesięcznych opłat. Będzie to miało działanie długofalowe - projektanci w pełni skupią się na jakości, sposobie wykonania, dostawcach i zbudują z klientami więź na podstawie długoterminowych relacji (i jak sami podkreślają, nie będą musieli się skupiać na krótkoterminowych zyskach). "Nasi członkowie mają wyłączny dostęp do odpowiedzialnie wykonanych produktów o najwyższej jakości i wzornictwie od najlepszych światowych producentów - za cenę ich wytworzenia. Bez skrótów, bez marży, pełna przejrzystość. Nasz pomysł polega na tym, aby pomóc ludziom kupować mniej, umożliwiając im kupowanie lepszych rzeczy (co naprawdę jest koncepcją zrównoważonego rozwoju, w którą wierzymy)". Czy Singular Society będzie kamieniem milowym branży? Niewykluczone, że w zupełności zmieni podejście do handlu i pomoże wprowadzić podobne rozwiązania na dużą skalę, które zaczną edukować konsumentów na nowo i będą nowym wyznacznikiem mody odpowiedzialnej.

Vinted wprowadza nową funkcję na swojej platformie. Pomoże ona wesprzeć Światową Organizację Zdrowia>>

Usługa działa stacjonarnie w Sztokholmie, a już teraz można obejrzeć jej sklep internetowy. W ofercie między innymi rzeczy do domu (ceramika, ręczniki, szkło, pościel, świece, kosmetyki, papeteria) oraz ubrania dla kobiet i mężczyzn (kaszmirowe swetry i dresy, wełniane skarpety, T-shirty z egipskiej bawełny).