Tym razem marka H&M zaprosiła do współpracy paryski Musée des Arts Décoratifs, który powstał w 1905 roku i jest częścią Luwru. W kolekcji galerii znajdziemy francuskie meble, słynne dywany z Aubusson, porcelanę sewrską, dzieła w stylu Art Nouveau i Art Déco, czy wyroby ze szkła, których autorami są René Lalique, czy Émile Gallé.

Nowa kolekcja H&M Conscious Exclusive 2016 inspirowana jest właśnie zasobami paryskiej placówki i trafi do 180 sklepów na całym świecie już 7 kwietnia. Tego samego dnia zostanie otwarta wystawa "Fashion forward - Three centuries of fashion". Twarzą i ambasadorką premierowej linii została  Julia Restoin Roitfeld.

"Promowanie tego niezwykłego projektu to dla mnie wielki zaszczyt. Uważam, że pomysł stworzenia kolekcji inspirowanej historią sztuki i mody jest rewelacyjny. Zwłaszcza, że kolekcja wykonana jest z innowacyjnych i zrównoważonych materiałów, które są przyszłością mody" – mówi Julia Restoin Roitfeld.

"W tej kolekcji wynosimy ideę zrównoważonego rozwoju na nowy poziom. Zastosowaliśmy nowe materiały, takie jak koraliki i cyrkonie ze szkła pochodzącego z recyklingu czy Denimite - materiał wykonany ze znoszonego, poddanego recyklingowi denimu, i stworzyliśmy współczesne modele przesiąknięte wyrafinowanym czarem" – mówi Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor H&M.

H&M Conscious Exclusive 2016 >>