Nowa kampania Gucci pokazuje premierowo zrównoważoną kolekcję marki

Kolejna kampania Gucci będzie hitem w sieci? Niewykluczone. W końcu w jednym miejscu znaleźli się tutaj aktorka i aktywistka Jane Fonda, raper Lil Nas X, japoński wokalista i gitarzysta Miyavi, piosenkarka King Princess oraz ekolog David de Rothschild. Wszystko po to, by zbudować domek na drzewie w  środku Central Parku na tle 423 Park Avenue, One Central Park, 1717 Broadway, Central Park Tower i innych drapaczy chmur. "W kampanii pojawia się idea dialogu między ludźmi budującymi coś nowego. Wyobraziłem sobie, że moglibyśmy razem zbudować domek na drzewie w centrum miasta, jak dzieci bawiące się w parku. Ponieważ wszyscy musimy zbudować ten dom lub dowiedzieć się, że nasza planeta istnieje, nawet tam, gdzie wydaje się, że jej nie ma lub jest daleko" powiedział Alessandro Michele w komunikacie prasowym. Jak podkreśla dyrektor kreatywny Gucci - domek na drzewie na tle wieżowców to metafora życia poza siecią.

W kampanię - zarówno zdjęcia, jak i film - odpowiadad reżyser Harmony Korine, znany z takich produkcji, jak "Spring Breakers" i "Pan Samotny". Można ją zobaczyć nie tylko w sieci. Wczoraj trafiła także na specjalne murale, które pojawiły się w największych miastach na świecie: od Nowego Jorku po Tokio. 

Nowa kampania Gucci poruszyła internautów. Pokazuje kwarantannę w niecodzienny sposób>>

Zachwyca jednak nie tylko sama kampania, ale też kolekcja i idea, która za nią stoi - ubrania i dodatki widoczne na zdjęciach to elementy pierwszej w historii marki zrównoważonej kolekcji. Powstała ona z inicjatywy programu Gucci Circular Lines, którego głównym zadaniem jest zmniejszenie zużycia surowców oraz poziomu produkcji odpadów włoskiego domu mody. W ten sposób w Gucci Off The Grid, bo tak nazwana została nowa kolekcja, znajdziemy materiały z recyklingu, te pozyskiwane w zrównoważony sposób i naturalne oraz naturalnie przetwarzane (można tu wymienić takie rozwiązania, jak mosiądz z recyklingu, garbowanie skóry bez użycia metalu czy bezrozpuszczalnikowe kleje). Na uwagę zasługuje na pewno w 100% zregenerowany nylon, który powstał z odpadów i został przetworzony dzięki przędzy ECONYL. W kolekcji znalazły się plecaki, torby, nerki, kurtki, obuwie sportowe, kamizelki, czapki z daszkiem i spodnie. 

Gucci zmieniło logotyp. Zobaczcie nowe logo marki, które budzi większe kontrowersje niż kolejna kolekcja Alessandro Michele>>

Więcej zdjęć z nowej kampanii Gucci Off The Grid znajdziecie w naszej galerii.

PS Z okazji premiery nowej kolekcji i kampanii włoski dom mody stworzył też możliwość budowania własnych domków na drzewie w środku miast za pomocą Gucci App. 

Alessandro Michele zapowiada zmiany w Gucci: "Nasze lekkomyślne działania spaliły dom, w którym mieszkamy">>