Gosha Rubchinskiy to teraz jedno z najbardziej gorących nazwisk w branży mody. Rosjanin, znany głównie z sentymentu do estetyki lat 90., zaprojektował dla Burberry kapsułową kolekcję na wiosnę 2018. Projektant młodego pokolenia dokonał reinterpretacji charakterystycznych dla brytyjskiego domu mody elementów garderoby. Klasyczne i kultowe projekty przełożył na bliski mu język streewearu

Limitowana kolekcja składa się z ośmiu elementów: dwurzędowego trenczu, klasycznego płaszcza, dwustronnej kurtki Harrington, koszul z krótkim rękawem, krótkich spodenek i trzech rodzajów nakryć głowy. Te ostatnie wykonane zostały przy współpracy z brytyjskim modystą Stephenem Jonesem. We wszystkich projektach obecna jest oczywiście kultowa krata Burberry. Kolekcja została zaprezentowana podczas pokazu Gosha Rubchinskiy wiosna-lato 2018 w Petersburgu.

"Od dawna jestem wielkim zwolennikiem i wielbicielem twórczości Gosha" - powiedział Christopher Bailey, szef kreatywny i dyrektor generalny firmy Burberry, który w październiku zeszłego roku ogłosił swoje odejście z firmy. "Gosha ma wrodzoną wrażliwość kulturową i byłem zaszczycony, gdy nawiązał z nami współpracę przy tworzeniu nowej kolekcji. Jego reinterpretacja niektórych z naszych najbardziej kultowych projektów jest ekscytująca, świeża i trafna".

Limitowana kolekcja od 6 stycznia dostępna jest online i w wybranych sklepach. Ceny projektów zaczynają się od 925 złotych za nakrycie głowy, a kończą na 9 995 złotych za najdroższy płaszcz.