Mariusz Przybylski od kilku lat angażuje się w ekologiczne akcje społeczne. Projektant przywiązuje dużą wagę do materiałów użytych w swoich kolekcjach, pośród których pojawiają się naturalne surowce. Jako jeden z nielicznych twórców polskiej mody zrezygnował z futer naturalnych, znajdując dla nich syntetyczne zamienniki. Oprócz tego współpracuje z polskimi firmami, którym nie jest obca idea bycia "eko". W ubiegłym roku swoim nazwiskiem sygnował linię naturalnych dermokosmetyków marki Tołpa. Następnie miałyśmy okazję zobaczyć premierę jego luksusowej kolekcji "Transplantacja", w całości odszytej z tkanin wtórnego pochodzenia. W tym roku o Mariuszu Przybylskim też będzie głośno. Tym razem projektant został partnerem kampanii "Adaptacja", wspólnie z VIVE Group i organizacją WWF Polska działającą na rzecz ochrony środowiska. Społeczny projekt ma na celu pokazać, jak wyniszczająca dla ekosystemu jest produkcja odzieży z bawełny. Okazuje się, że przy jej produkcji zużywa się nawet 20 000 litrów wody na 1 kg materiału. To jeden z najczęstszych efektów ubocznych wytwarzania popularnych tkanin. Jednak temu zjawisku można przeciwdziałać! Rozwiązaniem jest recykling tekstyliów. Dzięki tej metodzie możliwe jest stworzenie nowego materiału bez zużycia nawet jednej kropelki wody. Dowodem na to są filcowe w 100% ekologiczne torby zaprojektowane przez Mariusza Przybylskiego, wykonane z naturalnie przetworzonej bawełny. Akcesoria są również zapowiedzią kolekcji ubrań "Adaptacja", która będzie mieć swoją premierę w listopadzie. 

„Jako grupa staramy się wytyczać nowe kierunki w dziedzinie przetwarzania surowców i ich ponownego wykorzystania. Naturalnym jest więc nasze zaangażowanie w ochronę zasobów Ziemi – z jednej strony zmniejszamy ilość odpadów na wysypiskach, z drugiej odzyskując tekstylia oszczędzamy zasoby wody niezbędne w ich produkcji.” – dodaje Agnieszka Servaas z VIVE Group.

Kampania "Adaptacja" będąca kontynuacją zeszłorocznej akcji "Transplantacja" ma promować recykling odzieży używanej. Unikatowe organiczne torby można zakupić w butiku projektanta za kwotę 59.99 zł. Dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany organizacji WWF Polska, by wesprzeć akcje skupiające się na ratowaniu zagrożonych gatunków zwierząt oraz powstrzymaniu zmian klimatu. Środki finansowe zostaną przekazane na programy ochrony Bałtyku, Karpat i polskich rzek.