Modern Art 

Tak koncept swojej jesienno-zimowej kolekcji ujmuje Deni Cler. Bo to właśnie takie miejsca jak nowojorska MoMA, londyńskie Tate czy Guggenheima z hiszpańskiego Bilbao zainspirowały projektantów do stworzenia nowej kolekcji marki, którą premierowo możecie obejrzeć na ELLE.pl. 

Modern Art to kolekcja dla kobiet, które nad zgiełk współczesnej cywilizacji przedkładają harmonię z otoczeniem i środowiskiem naturalnym, a do mody podchodzą z rozmysłem.

Ta idea odzwierciedla się m.in. w materiałach, jakich użyto do stworzenia kolekcji. Naturalne, najwyższej jakości tkaniny, jak wełna owcza, kaszmir, welur oraz jedwab, w połączeniu z uniwersalnymi krojami tworzą elementy, które będziemy uwielbiać przez lata. "Kolekcja nawiązuje zarówno do wielkiego krawiectwa lat 50. i 60., jak i do współczesnego stylu życia, w którym wygoda jest tak samo ważna, co wygląd. Dzięki temu Modern Art jest idealną propozycją dla kobiet potrzebujących klasyki, ale o nieoczywistym, mniej formalnym charakterze" - mówi Iwona Kossmann, prezes Deni Cler. 

W kolekcji znalazły się m.in. pięknie skrojone garnitury, także te o smokingowym kroju, mała czarna z bufiastymi rękawami, golf z konstrukcyjnym wykończeniem (marzenie!), oversizowe płaszcze w stylu teddy bear, swetry o dużym splocie, klasyczne jedwabne spódnice i białe koszule, a także zjawiskowe suknie wieczorowe i denim z modowym zacięciem. Kolorystyka? Odcienie ziemi, eleganckie beże i karmel, błękit, głęboka zieleń, cytryna, a także najbardziej "it" odcień roku - lila.

Nowoczesny charakter ubrań podkreślają dodatki, które przyjechały do Polski z włoskich manufaktur - skórzane rękawiczki i kozaki wyróżniające się intensywnymi kolorami, miękkie, długie szaliki i małe torebki z rączkami stworzonymi z koralików (jeden z najważniejszych mikrotrendów tej jesieni). Zdjęcia kolekcji, wykonane przez Agnieszkę Kuleszę i Łukasza Pika znajdziecie w naszej galerii. 

Nowa rzeczywistość 

Kolekcje Modern Art zaprezentowano w formie digital. Pokaz stworzony w Studio 360 przybrał formę instalacji wideo, a Deni Cler jest pierwszą w Polsce marką, która postawiła na właśnie tę formę przedstawienia nowości. W nagraniu wzięły udział przyjaciółki marki: Daria Widawska, Beata Ścibakówna, Joanna Racewicz, Anna Dec i Marta Kuligowska.

Co najbardziej podobało im się w nowej kolekcji Deni Cler?

Daria Widawska: "Szczególnie część nazwana Tate, czyli szarości. To jest coś, co bardzo, bardzo lubię i uwielbiam zestawiać także z innymi rzeczami w innych kolorach. Ta podstawa w tej kolorystyce wydaje się być dla mnie korzystna, a ja się w niej bardzo wygodnie i cudownie czuje."

Joanna Racewicz: "Każdy z tych modeli ma w sobie coś niezwykle urokliwego. I te, które są inspirowane Nowym Jorkiem i muzeum MoMA, i te z Louvre, z Paryża, także te z Bilbao, z muzeum Guggenheima i ta ostatnia kolekcja, czyli La Scala i Mediolan." 

Anna Dec: "Bardzo podobała mi się zimowa, puchowa, grafitowa kurtka. Jest sportowa, ale jednocześnie odzwierciedla moje zamiłowanie do klasyki i ponadczasowej elegancji, którą lubię też zachować w sportowym wydaniu. " 

Marta Kuligowska: "Camelowy płaszcz to jest coś, co musiałabym mieć, gdym go już nie miała. Na lata, absolutna klasyka, miłość od pierwszego wejrzenia i zawsze gdy go założę jest efekt wow."

Zdjęcia i montaż to dzieło Daniela Trucholi, stylizacje stworzyła Agnieszka Ścibior, za makijaż modelek odpowiadała marka EstéeLauder, a za fryzury Gold Professional Haircare. 

Kolekcja Modern Art dostępna jest od lipca w salonach stacjonarnych i na www.denicler.eu