Dobry design zawsze się obroni, wiemy to na pewno. Z jakiegoś powodu jak bumerang wracamy do tego, co dziesiątki lat temu podbijało serca naszych rodziców i dziadków – nie bez przyczyny ściankę projektu Ludvika Voláka znajdziemy w najpiękniejszych mieszkaniach stylistów i projektantów, a fotele potocznie nazywane Zajączkami wyciągamy z piwnic i odświeżamy, żeby ponownie zdobiły nasze wnętrza. Regularnie zaglądamy też do szaf naszych mam w nadziei, że znajdziemy tam idealną marynarkę czy jeansowe dzwony.

To właśnie do potrzeby dobrego, ponadczasowego designu odwołuje się najnowsza kampania eobuwie.pl, która została zrealizowana w Barcelonie. Jej głównymi bohaterami zostały retro sneakersy, które rozkochały w sobie niejedno pokolenie. 

 Przygotowując kampanię sneakersów retro chcieliśmy oddać to, co kojarzy nam się ze stylem retro, począwszy od modeli butów, przez stylizacje, a kończąc na architekturze. Dobry design, zawsze budzi emocje niezależnie od tego ile ma lat. Dlatego tłem dla kampanii obuwia stała się jakościowa architektura Barcelony z lat 40’tych XX wieku i korty tenisowe, które towarzyszyły wielu zwycięstwom przez ponad 100 lat.

Tak o kampanii mówi Emilia Kargol, Marketing Campaign Manager w eobuwie.pl

Każda dekada miała swoje ulubione modele sportowych butów, które musiał w domu mieć każdy. Na czym jednak polega fenomen tych retro modeli? Właśnie na ich ponadczasowości i wygodzie, która sprawdza się w każdych czasach, niezależnie od tego czy w dłoni trzymamy notatnik i pióro czy laptopa. Biały, klasyczny model od Guess to kwintesencja uniwersalności, który będzie pasować tak samo do dresu, jak i stylizacji smart casual do biura. 

Sneakersy Saucony mają klasyczny, smukły kształt, który doskonale nadaje się do biegania po mieście – wiele dostępnych kolorów, w tym w przydymionych retro barwach, daje szerokie pole do wyboru. 

New Balance'y, które występują w kampanii przywodzą nam na myśl aktywne wakacje naszych rodziców w drewnianym domku pod miastem – rakietkę do badmintona w dłoni, sportowy daszek na głowę i klasyczną białą oranżadę.

Szczególnie zakochane jesteśmy jednak w klasycznych Diadorach, które założymy tak samo do dresu, jak i trencza, wyciągniętego z szafy babci. A może połączymy wszystko razem, tak jak jest w kampanii eobuwie.pl? W końcu to nieśmiertelne kroje, które udowadniają nam, że retro wkradło się do współczesności już na stałe.

Za koncepcję kreatywną całego projektu odpowiada agencja Visual Crafters. Za realizację video do tej odsłony kampanii odpowiedzialny jest Bart Pogoda, a za sesję zdjęciową duet Magda Wunsche & Aga Samsel.