Marka Converse wierzy, że sztuka ma moc odzwierciedlania bieżących czasów, pobudzania konwersacji i budowania mostów między ludźmi. Jest to szczególnie aktualne w trakcie pandemii, która wywarła wpływ na każdego z nas i w sytuacji, gdy głosy wołające o sprawiedliwość społeczną pojawiają się w różnych miejscach na wszystkich kontynentach.
W wielu miastach świata poziom zanieczyszczeń spadł na skutek tego, że ludzie nie musieli codziennie dojeżdżać do pracy i spędzali mniej czasu na zewnątrz, a firmy
pracowały na zwolnionych obrotach. W momencie, gdy wszyscy na chwilę zwolnili, marka Converse dostrzegła okazję, aby zabrać głos i pomóc w produkcji świeżego powietrza poprzez zrównoważone murale. Wszystko dla społeczności, które ponownie się łączą i wracają do życia po długim okresie izolacji.
Lokalni twórcy, wraz z kreatywną społecznością Converse, tworzą zrównoważoną sztukę uliczną na całej planecie korzystając z fotokatalitycznej farby, która
imituje naturę pochłaniając zanieczyszczenia z powietrza. W miarę jak miasta powoli otwierają się ponownie na świat, murale pojawią się w 14 miastach i będą oczyszczać powietrze, stanowiąc odpowiednik około 3000 drzew zasadzonych w regionach miejskich w ciągu przyszłego roku. Oprócz Warszawy do akcji przyłączyły się między innymi: Bangkok, Sydney, Belgrad, Lima i Johannesburg.
W Warszawie Converse podejmuje współpracę z dwoma artystami prezentującymi dwa zupełnie różne style: Dawidem Ryskim i Maćkiem Polakiem. Celem jest stworzenie muralu, który niesie pozytywny przekaz na przyszłość i pokazuje jak można połączyć dwa pozornie różne światy. Umiejscowienie muralu przy ulicy Jaworzyńskiej, czyli obok
Marka apeluje o zjednoczenie i stawia na zrównoważony rozwój. Murale pochłaniające zanieczyszczenia to równowartość zasadzenia globalnie 3000 drzew. Warszawa wśród miast, gdzie powstaną murale jednego z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w stolicy sprawia, że zanieczyszczenia produkowane przez ruch uliczny będą niwelowane dzięki działaniu farb fotokatalitycznych. Dawid Ryski i Maciek Polak w projekcie przedstawili swoją wizję miasta przyszłości, w którym chcieliby żyć. A wszystko to pod hasłem Create Together For Tomorrow – współpraca dla lepszego jutra. Każdy krok postawiony w kierunku lepszej przyszłości jest dobrym krokiem. Dzięki swojej globalnej sieci, Converse zbliża do siebie lokalne społeczności i klientów na całej planecie, aby nadać nowego znaczenia lokalnej sztuce ulicznej i zainspirować do zrównoważonej kreatywności – ponieważ zawsze istnieje sposób, aby odnowić to, co robimy. Projekt City Forests to kolejny krok w duchu inicjatywy Converse Renew, która ma
na jutra.
We are all CREATE TOGETHER FOR TOMORROW.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o inicjatywie Converse City Forests, wejdź na stronę www.conversecityforests.com