Pamiętacie jak w zeszłym roku francuska dziennikarka i stylistka Nathalie Croquet przeprowadziła eksperyment polegający na odtworzeniu znanych kampanii? Różnica była taka, że zamiast młodych modelek na zdjęciach pozowała sporo starsza Croquet. Chodziło o zwrócenie uwagi na wiek oraz jak wyglądałaby "normalna" kobieta na zdjęciach promujących luksusowe towary. Na podobny pomysł wpadła Deddeh Howard.

Pochodząca z Liberii ciemnoskóra modelka odtworzyła znane sesje wizerunkowe. Jej projekt "Black Mirror" ma na celu pokazanie jak mało dziewczyn o innej rasie niż kaukaska pojawia się w reklamach znanych domów mody. Pod lupę wzięła fotografie takich marek jak Chanel i Dolce & Gabbana (z Lindą Evangelistą), Victoria's Secret (z Candice Swanepoel), David Yurman (z Kate Moss), Vivara (z Gisele Bundchen), Guess (z Gigi Hadid), Calvin Klein (z Kendall Jenner), Gucci (z Abbey Lee Kershaw ) oraz Louis Vuitton (z aktorką Michelle Williams). Deddeh ma nadzieję, że jej koncept zmieni branże mody. "Oglądanie Jasmine Tookes w najdroższym biustonoszu podczas pokazu Victoria's Secret, było bardzo inspirujące, ale potrzebujemy więcej takich momentów", możemy przeczytać na blogu secretofdd.com, gdzie Howard opublikowała swoje kadry. Co o nich sądzicie?

Ciemnoskóra modelka odtwarza kampanie znanych domów mody >>