Podobno smakuje jak ten prawdziwy, z mięsem! Burger King wprowadza rewolucję w swojej sieci. Dziś w menu pojawiła się nowa pozycja, a mianowicie Rebel Whopper. "We wszystkich restauracjach sieci w 25 krajach w Europie, w tym w Polsce, wylądował dziś Rebel Whopper - pierwszy burger z roślinnym patty", możemy przeczytać w informacji prasowej. Chodzi o 2500 lokali. Wspomniane roślinne patty w bułce, podawane z pomidorami, sałatą, majonezem, keczupem oraz piklami i pokrojoną w plasterki cebulą ma już swoich fanów w USA i Szwecji, gdzie najpierw wprowadzono Rebel Whopper do sprzedaży.

Rebel Whopper - nowa kanapka od Burger King bez mięsa

Czym jest roślinne patty? To wyrażenie używane w USA, Kanadzie, RPA, Australii i Nowej Zelandii oznaczające płaski "kotlet" zrobiony w tym przypadku z produktów roślinnych. Przy tym projekcie Burger King nawiązał współpracę z holenderską marką The Vegetarian Butcher (należącą od 2018 roku do koncernu Unilever). Założycielem brandu jest Jaap Korteweg, rzeźnik od dziewięciu generacji, który został wegetarianinem i 12 lat temu założył firmę The Vegetarian Butcher - dziś dostępną  w ponad 4000 sklepów w 17 krajach. Holender chciał "zaspokoić własne zapotrzebowanie na wysokiej jakości “mięsne” produkty pochodzenia roślinnego. Wraz z grupą pasjonatów, ma ambicję zostać największą dostawcą bezmięsnych zamienników na świecie. TVB oferuje szeroką gamę produktów, by miłośnicy mięsa nie musieli drastycznie rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. Obecnie produkuje białka pochodzenia roślinnego, które konkurują z mięsem zwierzęcym pod względem smaku, konsystencji i wartości odżywczych".

Niestety nie podano z czego dokładnie zrobiony jest roślinny kotlet w Rebel Whooper. Na dodatek, nie można nazwać go w pełni wegetariańskim czy wegańskim burgerem ponieważ jest "smażony na tych samych grillach co wołowina, ale nie tym samym oleju" - ujawnił Burger King na swoich kanałach społecznościowych.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Wołowina? Nope. Grillowane na ogniu? Bez dwóch zdań. Whopper? Bez wątpienia.

Post udostępniony przez Burger King Polska (@burgerkingpolska) Lis 12, 2019 o 1:04 PST