Modna biżuteria 2020: broszki

Broszka to jeden z nielicznych elementów biżuterii, która łączy w sobie dwie odległe funkcje: dekoracyjną i użytkową. Jej historia sięga 1500 roku p.n.e. (dawniej nazywano ją fibulą) - wtedy służyła przede wszystkim do spinania szat, a szczególną popularność osiągnęła w starożytnej Grecji i Rzymie. Z czasem okazało się, że ta specyficzna spinka może nie tylko być praktyczna, ale też stać się pełnoprawną biżuterią. Wystarczy spojrzeć na szkatułki z epoki wiktoriańskiej, gdzie w większości z nich dało się znaleźć efektowną broszę zdobioną rzeźbionymi kamieniami.

Coraz chętniej sięgają po nie domy mody, na przykład Dolce & Gabbana, JW Anderson lub Oscar de la Renta i marki autorskie, takie jak polski brand Kamena. I nic dziwnego, bo za pomocą przypiętej do klapy płaszcza, ulubionego swetra czy kapelusza broszki można w prosty i niebanalny sposób dodać stylizacji charakteru. To też dobra alternatywa dla klasycznej biżuterii - pozwala się wyróżnić i ma retro sznyt, o czym zdążyła nas już przekonać swoimi stylizacjami m.in. Victoria Beckham. 

To najmodniejszy kolor na jesień 2020. Zdominował Tydzień Mody w Paryżu i wybiegi takich marek, jak Valentino i Balenciaga>>

Nowa kolekcja biżuterii Kamena wiosna-lato 2020

"Do stworzenia nowych wzorów zainspirowała nas broszka berberyjska przywieziona w prezencie z Maroko. Ozdoby berberyjskie pochodzą od ludności Afryki Północnej. Rdzenne ludy koczownicze lubowały się w ręcznie tworzonej srebrnej biżuterii zdobionej przepiękną dekoracją filigranową. Broszka to w jednym miejscu otwarte koło z przesuwaną po nim szpilą służącą jako zapięcie" - opowiadają o nowej kolekcji projektantki Kamena, Agnieszka Pielach i Joanna Soroczak. 

Propozycje, które przygotowały, to ozdoby z odległą historią. W broszkach i szpilach użyte zostały lokalnie pozyskane kamienie (dolomit Picasso, opal, rodingit i nefryt z Dolnego Śląska, Karpat czy Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej), które świetnie korespondują z prostymi kształtami ozdób, a całość wykonano tradycyjnymi metodami w zakładzie jubilerskim w Warszawie. Co ciekawe, wszystkie elementy nowej kolekcji Kamena wiosna-lato 2020 są uniseksowe i skierowane zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. 

3 marki, które pokochają fanki ponadczasowej mody. Ich kolekcje nie ulegają krótkoterminowym trendom. Na liście marka Kasi Tusk>>

Premierze kolekcji broszek towarzyszy subtelna kampania autorstwa fotografki Angeliki Łagowskiej, której bohaterką została modelka Julia Górzyńska.