Kiedy jesienią 2011 roku za sterami Bottega Veneta stanął Matthieu Blazy, cała branża wstrzymała oddech. Najpierw odejście Daniela Lee (który przecież świetnie rozwinął markę i z jej projektów zrobił obiekty pożądania), a teraz wyznaczenie nowego dyrektora kreatywnego wskazywały definitywnie na to, że "new Bottega" to już czas przeszły i nadchodzi nowy etap we włoskim domu mody. To w takim razie jaka będzie "new-new Bottega"? Już przy okazji wybiegowej premiery nowości usłyszeliśmy z ust Matthieu Blazy'ego: "Bottega Veneta jest zasadniczo pragmatyczna, bo jest firmą produkującą wyroby skórzane. Ponieważ specjalizuje się w torbach, chodzi o ruch, o pójście gdzieś; jest w tym wszystkim idea rzemiosła w ruchu. To styl nad modą w swojej ponadczasowości. To część jego cichej mocy".   

Słynna japońska sieciówka wchodzi do Polski. Wiemy, gdzie uwielbiana przez minimalistów marka Uniqlo otworzy pierwszy sklep stacjonarny>>

Utalentowany projektant wziął na warsztat filozoficzne rozważania na temat DNA marki i rozprawiał nad tym, co sprawia, że Bottega Veneta jest Bottegą Venetą. Jego wnioski oscylowały wówczas między sięganiem do przeszłości, urzeczywistnianiem teraźniejszości i kierowaniu się w przyszłość, co ostatecznie udało mu się w równych proporcjach połączyć ze sobą. Zrezygnował z jednorazowych trendów na rzecz klasyki - były więc granatowe dżinsy z prostą nogawką, białe koszule z kołnierzykiem, proste garnitury i dwurzędowe płaszcze, skórzane spodnie czy slip dresses, dwukolorowe swetry, spódnice z koła z wewnętrzną warstwą cieniutkich frędzli, ale też mini w nadruki muchomorów i cekinowe sukienki. 

Dziś to wszystko ujrzało światło dzienne w formie kampanii, gdzie kierunek obrany przez nowego dyrektora kreatywnego jest jeszcze bardziej widoczny. 

To alchemia wielu punktów widzenia, które zostały wzięte pod uwagę na równych zasadach. Między innymi modelek i modeli, takich jak Rhenny Alade, Emma Balfour, Mariacarla Boscono, Adamu Bulus, Leo Comanescu, Izabelle Dantas, Dara Gueye, Sanggun Lee, Silas de Maat, Paola Manes, Awar Odhiang, Chu Wong, Anok Yai; fotografowie Malick Bodian, Solène Şahmaran, Gün Francois, Halard Sander, Muylaert Louise i Maria Thornfeldt; a także filmowcy Benoit Debie, Gretar Gunnlaugsson i Luca Werner. "Bottega Veneta została stworzona przez kolektyw rzemieślników. Taka jest historia i tak podeszliśmy do kampanii: razem, na wiele sposobów" podkreśla Blazy.

Królowa Letycja w niedrogich butach, które są synonimem sportowej elegancji. Nosi je też Kate Middleton>>

Efektem są seria niesamowitych zdjęć i krótki film z kampanii zima 2022, które zapowiadają nowy etap Bottega Veneta. Coś czujemy, że nie zabraknie jego entuzjastów.