Doskonale wszyscy znamy postacie takie jak: Coco Chanel, Marc Zuckerberg, Christian Dior, Steve Jobs, Daniel Swarovski czy Lewi Strauss. To założyciele największych marek na świecie, które od lat generują milionowe dochody. Jednak nie wszystkie biografie pomysłodawców wielkich firm są dostępne od tak. Co z markami, które otaczają nas na codzień, chętnie korzystamy z ich produktów i obserwujemy ich kolejne kolekcje? Taką marką jest TOUS. Inspirująca historia Rosy Oriol, która odziedziczyła rodzinny biznes zegarmistrzowski, spędzała nam sen z powiek. Chcieliśmy dowiedzieć się więcej i jeszcze więcej. Jak powstała biżuteria TOUS? Skąd wziął się słynny wizerunek misia TOUS? Kto teraz zarządza marką TOUS? Na końcu pytanie, na które odpowiedź chcemy znać wszyscy: Jaka biżuteria na Dzień Matki wg TOUS? 

Dotarliśmy do słynnej Rosy Oriol, która tylko i wyłącznie nam zdradziła szczegóły pracy nad olbrzymim, biżuteryjnym imperium. W związku z Dniem Matki opowiedziała nam również o relacjach między nią, a jej córkami, z którymi zarządza rodzinną firmą. Czy przysłowie jaka matka, taka córka dotyczy rodziny Tous? Z pewnością.

Biżuteria na Dzień Matki. Pokoleniowa historia TOUS

Geneza firmy TOUS sięga aż 1920 roku, kiedy Salvador Tous Blavi poślubia Teresę Ponsa Mas. Razem otwierają zakład zegarmistrzowski w miejscowości Manresa, niedaleko Barcelony. Cztery dekady później syn założycieli, Salvador Tous bierze za żonę Rosę Oriol, z którą przejmuje rodzinny biznes. W 1970 roku Rosa podejmuje ryzykowną decyzję i otwiera atelier jubilerskie na tyłach zakładu zegarmistrzowskiego. Od razu wpada na przełomowy pomysł - zaczyna personalizować biżuterię. W połowie lat 80 powstaje słynny miś Tous. To strzął w dziesiątkę! Rozpoczyna się wielka ekspansja międzynarodowa. W 1989 roku otwiera się pierwszy sklep Tous w Barcelonie, niespełna dekadę później w Japoni. W tym momencie na całym świecie jest około 600 sklepów, a w zarządzie marki znajdują się córki właścicieli, m.in. Rosa Tous, z którą przeprowadzamy wywiad. Biżuteria TOUS jest już powszechnie znana i dociera do Polski. W ofercie Tous Polska znajdują się naszyjniki, medaliony, torebkikolczyki, bransoletki, zegarki oraz akcesoria. W ostatnim tygodniu w sklepie TOUS pojawiła się biżuteria na Dzień Matki

W Polsce pierwszy sklep Tous został otwarty w 2009 roku. Dziewczyna, która podjęła się tego wyzwania opowiedziała nam o genezie swojego pomysłu oraz o trudnościach w zarządzaniu siecią jubilerskich sklepów TOUS.

ELLE.pl: W ciągu 15 lat powstało aż 200 sklepów TOUS, teraz jest ich dwa razy więcej. Dokonałyście wielkich rzeczy. Wymagało to na pewno wielu poświęceń?

Rosa Oriol: Pracowałyśmy bardzo ciężko, by osiągnąć to, co mamy dzisiaj, ale nie powinnyśmy myśleć o sobie, że jesteśmy kimś ważnym. W takich momentach przestajemy być sobą. Właśnie dlatego zawsze powtarzam, że najważniejszą rzeczą jest praca, praca i jeszcze więcej pracy. Ciągle musimy walczyć, by TOUS stał się najbardziej pożądaną, odnoszą sukcesy, światową marką.

Biżuteria na Dzień Matki. Rosa Oriol

Wasza aktualna kampania mówi o relacji matka córka, które dzieli ogromna odległość, a łączy wielka miłość i wsparcie. Tak jest w Waszym przypadku?

Relacje, które nas teraz łączą to raczej bliskość, a nie dystans. Jestem bardzo dumna, że moje córki, już jako młode dziewczynki wykazywały tak ogromne zainteresowanie firmą. Świat biżuterii otaczał je od urodzenia. Wiele lat kształciły się, by objąć ważne role w TOUS. To dla mnie ogromna satysfakcja, że mogę patrzeć jak marka ewoluuje wraz z moją rodziną.

Najnowsza kampania TOUS skupia się na relacjach matka córka. W filmie, w którym główną gwiazdą jest Gwyneth Paltrow, widzimy współczesną komunikację matki i córki, które mimo, iż żyją daleko od siebie, mają świetny kontakt. Jest to kontynuacja tzw. czułych historii. W kampanii mamy szansę obejrzeć najnowszą kolekcję biżuterii na Dzień Matki. 

To ty byłaś motorem napędowym marki TOUS. Przed czym chciałabyś uchronić Rosę w przyszłości? Jakie błędy popełniałaś związane z zarządzaniem firmą.

Uczymy się więcej z naszych błędów, niż z naszych sukcesów. Zawsze powtarzam, że nasze błędy pomagają nam stać się lepszymi i silniejszymi. Bez nich nie byłybyśmy w miejscu, w którym teraz jesteśmy, dlatego trzeba popełniać błędy. W życiu potrzeba dotyku szaleństwa.

Jak opisałabyś swój styl? Co Cię inspiruje? Jakie inspiracje wpłynęły na Twój styl w ostatnich kilku latach?

Minęło sporo lat odkąd odkryłam swój własny styl. Prostota i wygoda oparta na neutralnych kolorach: czerni zimą i bielą w lato. Inspiracje czerpie z kamieni szlachetnych, one są główną cechą mojego codziennego wyglądu.

Biżuteria na Dzień Matki. Zarząd firmy TOUS

W 1985 roku trzy córki właścicieli Salvadora Tousa i Rosy Oriol dołączają do rodzinnego biznesu. W 2008 roku Alba Tous zostaje prezesem firmy z nową radą nadzorczą. W 2016 roku wszystkie córki Tous przejmują zarząd.

ELLE.pl: Cztery kobiety w zarządzie marki. Cztery mocne osobowości, cztery głowy do biznesu. Co was łączy, a co Was dzieli?

Rosa Tous: Każda z nas jest skrajnie różna. W tym momencie moja mama Rosa Oriol jest współzałożycielką, viceprezesem i dyrektorką kreatywną marki TOUS. Alba jest prezesem firmy, Marta dyrektorem ds. badań i rozwoju, a ja zajmuję stanowisko viceprezesa. Jesteśmy czymś więcej niż sumą każdej z nas. Pracujemy nad wspólnym przedsięwzięciem, gdzie każdy indywidualny talent realizuje cel zespołu.

W zarządzie firmy znajdują się Twoje dwie siostry, jak wspólna praca wpływa na Wasze prywatne relacje?

Bardzo ciężko pracowałyśmy, aby osiągnąć równowagę pomiędzy życiem prywatnym, a pracą. Dwie z moich sióstr i ja wchodzimy w skład zespołu kierowniczego firmy. Mamy szczęście, że jesteśmy rodziną z bardzo silnym duchem spójności. To niezmiernie satysfakcjonujące widzieć, jak jesteśmy blisko, a jednocześnia, każda z nas się rozwija.

Biżuteria na Dzień Matki. Rosa Oriol i Rosa Tous

Czułe Historie to kampanie reklamowe marki TOUS, które dotykają zwyczajnych, ludzkich historii. W kampaniach mieliśmy szansę zobaczyć Jennifer Lopez i Gwyneth Paltrow. W Polsce twarzą marki była Małgorzata Socha. Czułe historie dotyczą opowieści o prawdziwych relacjach. Ostatnia kampania przedstawia biżuterię na Dzień Matki.

Wasza aktualna kampania mówi o relacji matka córka, które dzieli ogromna odległość, a łączy wielka miłość i wsparcie. Tak jest w Waszym przypadku?

W tym momencie jesteśmy bardzo blisko. Pracujemy ze sobą, więc widujemy się codziennie. Zarządzając tak wielką firmą dużo podróżujemy i doświadczamy historii, jak ta z filmu z kampanii.

Zarządzasz teraz rodzinną firmą, tak ja kiedyś Twoja mama Rosa. Czy wykorzystujesz w pracy rzeczy, których nauczyła Cię mama?

Moja matka jest dla mnie wielkim wzorem. Teraz, nie zarządzamy już firmą w ten sposób, w jaki ona to robiła. TOUS jest ciągle w fazie ewolucji i dostosowujemy się do wszelkich zmian: to jest klucz do sukcesu.

Moja mama jest utalentowana, ma naturę wizjonerki i jest bardzo innowacyjna. Najbardziej podziwiam w niej ducha poświęcenia, zdolności do ciężkiej pracy i pasja z jaką realizuje swoje pomysły. To moja kamizelka ochronna. Jej rady to zawsze: praca, praca i jeszcze więcej pracy.

Biżuteria na Dzień Matki

Najnowsza kolekcja TOUS została stworzona specjalnie na Dzień Matki. Znajdziemy w niej medaliony w formie wisiorków, bransoletki i torebki wyposażone w amulety. Stanowią one uzupełnienie podstawowej kolekcji Medalionów, zapewniając nieskończoną ilość kombinacji i możliwość tworzenia jedynych w swoim rodzaju w pełni spersonalizowanych zestawów. 

Zobaczcie nasze propozycje biżuterii na Dzień Matki>

Skąd pomysł na medaliony? Jesteśmy bardzo ciekawi w jaki sposób odgrzebałyście ten zapomniany już trend biżuteryjny.

Chciałyśmy przede wszystkim pomóc naszym klientom opowiedzieć ich własne historie poprzez biżuterię. Kampania Medaliony TOUS to opowieści oparte na mieszaniu nowych współczesnych dzieł i tych bardziej klasycznych. Rezultatem jest stworzenie naprawdę spersonalizowanych elementów, które zestawione razem są kwintesencją stylu i dopasowania.

Wizerunek misia TOUS stał się ikoniczny, tak jak i sama biżuteria. Jakie są Twoje plany na przyszłość dla firmy?

Jesteśmy jubilerami od 1920 roku. Przez ostatnie kilka lat, TOUS stał się potężną lifestylową marką. W naszej kolekcji są torby, perfumy, zegarki, okulary i akcesoria. Odkąd moja mama wymyśliła misia w 1985 roku, stał się ikoną naszej marki. Jest symbolem, który nigdy nie przemija, a sprzedaż produktów z niedźwiedziem stanowi ponad 50% naszej całkowitej sprzedaży. Biżuteria, która znajduje się w naszej ofercie zawsze jest na czasie i w modnych kolorach. Chociaż biżuteria jest na całe życie, niektórzy z naszych klientów szukają tego bardziej współczesnego elementu.

Jak opisałabyś swój styl? Co Cię inspiruje?

Uważam, że mój styl świetnie dostosowuje się do każdej sytuacji. Przede wszystkim szukam elementów, które sprawiają, że czuję się naprawdę komfortowo. Moja mama jest moją inspiracją. Ona jest kobietą, którą najbardziej podziwiam. Jest moim mentorem jeśli chodzi o elegancję i wytrwałość. Jest uosobieniem kobiecości. Jest kobietą, która definiuje słowo "styl".

Zobaczcie więcej propozycji biżuterii na Dzień Matki>