"Kolaże tworzone przez Barrakuz to niezwykłe połączenie abstrakcji, asymetrii i kultury współczesnej. Inspiruje mnie talent, ciężka praca i odwaga w poszukiwaniu własnego miejsca w świecie. Takie właśnie są kobiety DayShift - silne, niezależne i przełamujące bariery, często w typowo męskim świecie" mówi Sonia Kubisa, założycielka marki. Projektantka przyznaje też, że inspiracją do stworzenia kolekcji były synergia sztuk, tradycyjne rzemiosło i rzeźbiarskie formy, które w kolekcji zostały zmiękczone. Odnosi się też do sztuki kinetycznej, obejmującej wiele przenikających się technik i stylów - dlatego właśnie Her Majesty bazuje na kontrastach, gdzie surowe wnętrza zestawione są z bufiastymi rękawami, a dziewczęce kroje pełne zwiewności łącza się ze świadomą kobiecością. 

"Kolejną, ważną inspiracją była dla nas siła kobiet i interdyscyplinarne podejście do tematu sztuki. Metaforycznie utożsamiany pojęcie sztuki z kobietami, które stanowią dla nas jedną z największych inspiracji - to one nadają życia naszym projektom" dodaje projektantka marki.

W nowej kolekcji wyróżnia się stonowana kolorystyka, w której dominują czerń, beż i biel będące odzwierciedleniem naturalnych materiałów, z których powstają rzeźby.

Projektanci marki Elementy: "Przechodzimy w tryb awaryjny i rezygnujemy z części marży w trosce o naszych pracowników" [Ratujemy polskie marki]>>

W kolekcji znalazły się między innymi świetnie skrojone białe koszule z nadmuchanymi rękawami, proste sukienki z lejącym dekoltem i ramiączkami spagetti, spodnie z rozszerzaną nogawką, kimonowe sukienki w beżu, miękkie swetry i garniturowe komplety. Ich widoczna na pierwszy rzut oka zwiewność inspirowana jest trójwymiarowością rzeźby i ruchem. Jak podkreśla Sonia Kubisa, ubrania marki szyte są małymi partiami, tak aby uniknąć nadprodukcji i marnowania energii potrzebnej do ich wytworzenia oraz pakowane do bawełnianych woreczków, wytwarzanych z resztek materiałów użytych do szycia kolekcji i następnie wysyłane w papierowych kartonach. "Modowy minimalizm to główny składnik DNA DayShift. Ubrania marki tworzone są z myślą o ponadczasowości - w kontrze do nurtu fast fashion. Klasyczne kroje, stonowana kolorystyka i wysokiej jakości, certyfikowane materiały dają gwarancję, że ubrania będą służyć przez długi czas. Marka DayShift zachęca do komponowania świadomej garderoby, stawiając na działania w duchu less waste" dodaje.

Kolekcji towarzyszy zachwycająca kampania - jako miejsce sesji zdjęciowej marka wybrała wyjątkowe wnętrza pracowni polskiego rzeźbiarza, marszanda i kolekcjonera sztuki Karola Tchorka. Do roli modelki została zaproszona wspomniana wcześniej Beata Śliwińska, czyli Barrakuz. Pracownia, eklektyzm mody i energia artystki podkreślają, jak wyjaśnia projektantka Sonia Kubisa, siłę i rolę kobiet we współczesnej sztuce. Co więcej, w nowej kampanii całkowicie zrezygnowano z retuszu i zaprezentowano światu surowe zdjęcia, w których operowano naturalnym, zmieniającym się światłem.

Barrakuz: "Cieszy mnie, że ludzie mają coraz większą świadomość estetyki czy panujących trendów" [#girlCrush]>>