Często piszemy Wam o materiałach zastępujących plastik i proekologicznych działaniach marek. Dziś kolejny przykład z naszego podwórka. Sieć Carrefour w ramach inicjatywy "zakupy do własnych opakowań" wprowadziła właśnie do swoich sklepów bawełniane woreczki na warzywa i owoce. Marka zachęca do przynoszenia własnych opakowań i wielorazowych siatek na zakupy. Ci, którzy zapomną swojego woreczka, od teraz mogą skorzystać z bawełnianych torebek w kremowym, naturalnym kolorze. Można je znaleźć w pobliżu sekcji z warzywami i owocami. Cena? 5,99 za sztukę. 

- Znaczne zmniejszenie wykorzystania torebek jednorazowych z tworzyw sztucznych to cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety. Dlatego też wprowadziliśmy naturalne, w pełni bawełniane woreczki na warzywa i owoce [...] – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Jakie jeszcze działania na rzecz ekologii planuje marka? Główne cele w polityce opakowaniowej są: wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku i wprowadzenie do sprzedaż toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów do 2022 roku, a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 roku o 5% w stosunku do roku 2017.