Warszawska Syrenka, pół kobieta półryba to jeden z najpopularniejszych symboli stolicy. Bohaterka legend, opiekunka miasta doczekała się licznych upamiętnień w Warszawie. Jednym z nich jest słynny pomnik Syreny przy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie, tuż obok Bulwarów Wiślanych. Rzeźba autorstwa Ludwiki Nitschowej cieszy się sympatią mieszkańców miasta i turystów. Zdziwienie i małe zamieszanie wywołał więc fakt zniknięcia tej ulubienicy z miasta. Uspakajamy - Syrena zniknęła tylko na jeden dzień i jak się okazuje, miała ku temu ważny powód. Wyskoczyła z cokołu na badanie usg piersi. To kampania „Dzień na U” Fundacji Rak’n’Roll i Avon Kontra Rak Piersi.

W spocie promującym kampanię w rolę Syrenki wciela się Aleksandra Hamkało. W filmiku wystąpili także Borys Szyc, Jessica Mercedes, Kuba Karaś i Daria Zawiałow. Pomysłodawcy akcji podkreślają ważną rolę regularnych badań piersi i zachęcają pracodawców do włączenia się w nią poprzez podarowanie pracownikom dnia wolnego na badania lub organizację firmowych badań. 

- Wiemy, że jednym z usprawiedliwień dla niebadania się jest „brak czasu”. Jednak zamiast zawstydzać kobiety pozornością tej „wymówki”, wykorzystaliśmy ją. Postanowiliśmy dać Polkom czas. Stworzyliśmy dzień, w którym nic nie jest ważniejsze od badania USG, nie możemy mieć od niego wymówek. Dzień na U to czas na diagnostykę, którego raz w roku potrzebuje każda kobieta. Właśnie do tego będziemy przekonywać już po raz trzeci – mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie! 

W akcję włączył się także Prezydent m.st. Warszawy, Rafał Trzaskowski. Do programu „Dzień na U” oprócz Avonu i Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie! przystąpili także Bridgestone, DHL Express Poland, czy Grupa ANG.