Ulrychów i Bemowo - nowe stacje

Dwa lata temu pisaliśmy Wam o TYCH stacjach. Tymczasem warszawskie metro dojechało właśnie na Bemowo. II linia wzbogaciła się właśnie o dwie nowe stacje: Ulrychów i Bemowo. Zaglądamy tam, jak zwykle ciekawi wystroju i rozwiązań architektonicznych. Za projekt stacji odpowiada konsorcjum biur Metroprojekt i AMC Andrzej M. Chołdzyński. 

Miedź i stal

Na obu stacjach mamy dużo miedzianej barwy (panele akustyczne pokrywające sufit, sufity przy wyjściach). Posadzki wyłożono tu granitem. Uwagę zwracają kamienne mozaiki tuż przy schodach. Ściany zatorowe wyłożono panelami z giętej, perforowanej blachy (korten i miedź). Szyby windowe obudowano cegiełką. Konstrukcje nowych wiat to głównie stal i szkło. Na powierzchni tuż obok nich powstały nowe nasadzenia (byliny, krzewy, drzewa).
- Stacja Ulrychów ma długość 160 metrów i kubaturę 60 272 metrów sześciennych. Wymiary przystanku Bemowo to odpowiednio 459 metrów i 224 586 metrów sześciennych. Nowy odcinek składa się dodatkowo z wentylatorni szlakowej, a za stacją Bemowo powstały tory odstawcze, którymi po kolejnym etapie prac pociągi będą jeździły w kierunku Karolina - czytamy stronie Urzędu Miasta Warszawa

Za wykonanie bemowskiego odcinka odpowiadają Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wartość tej inwestycji to ponad 959 mln zł, 70% tej kwoty sfinansowano ze środków unijnych.