Wkrótce zakończenie konkursu „AXOR. Luksus nie wymaga przestrzeni” – termin nadsyłania projektów łazienek z wykorzystaniem baterii AXOR One mija 12 listopada. Prace sukcesywnie napływają, a w tym czasie pytamy jurorów o kwestie związane z konkursami dla projektantów w ogóle. Dlaczego warto brać w nich udział? Co mogą dać uczestnikom – oprócz cennych nagród? Jakie kryteria oceny dla poszczególnych ekspertów są najważniejsze? Sprawdźmy.
Przypomnijmy, że tematem konkursu „AXOR. Luksus nie wymaga przestrzeni” jest projekt łazienki z wykorzystaniem co najmniej jednego modułu prysznicowego AXOR One. Do udziału w zmaganiach organizator zaprasza architektów wnętrz, projektantów oraz absolwentów i studentów uczelni, szkół i kursów kształcących w kierunkach związanych z tematyką zmagań. Osoby te mogą występować samodzielnie lub w maksymalnie 3-osobowych zespołach. Regulamin dopuszcza nadsyłanie prac zrealizowanych, wyklucza jednak te, które brały udział w innych konkursach. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 12 listopada 2021 r. Wyniki zostaną podane 22 listopada. Do zdobycia nagrody o łącznej wartości ponad 30 000 zł.

Najlepsze pracy wyłoni jury, w którym zasiadają dziennikarze, fotografowie i eksperci z Hansgrohe. Jego członkinią jest nasza redaktor naczelna - Małgorzata Szczepańska. 
Konkursy, w których oceniamy wrażliwość i zdolności uczestników, charakteryzują się dodatkową trudnością: nie ma tutaj, jak w matematyce, jednoznacznego kryterium, bo na ocenę wpływa też wiele nieobiektywnych czynników, jak np. specjalizacja czy upodobania oceniającego. Osobiście cenię sobie szczerość i spójność projektową, rzetelność w podejściu do tematu, a w przypadku projektowania wnętrz również realność i funkcjonalność rozwiązań. Zaskoczenie też jest wskazane, ale raczej niech to będzie wspaniałe rozwiązanie, harmonia barw, faktur, a nie umieszczenie wanny na suficie – podpowiada Małgorzata Szczepańska.
Yassen Hristov, fotograf wnętrz, również członek jury zwraca uwagę na medialny aspekt sprawy. – Czy warto brać udział w konkursach? Warto – chociażby dlatego, że szum wokół samego tworzenia, nadsyłania zgłoszeń, publikacji shortlisty i wyników oraz ewentualnej wygranej dają sporo materiału do własnej komunikacji biznesowej czy medialnej. A gdy się odniesie sukces, dochodzą do tego kwestie prestiżowe. Wartość własnej marki, którą, jak wiemy, buduje się powoli – nagle dynamicznie rośnie. 

W jaki sposób na wskazówki i oczekiwania jurorów odpowiedzą uczestnicy konkursu „AXOR. Luksus nie wymaga przestrzeni”, przekonamy się 22 listopada 2021 r.