W Polsce żyje około 280 tysięcy osamotnionych seniorów powyżej 80 roku życia (badanie ilościowe z maja 2018 roku zrealizowane przez agencję badawczą ARC Rynek i Opinia ). 1 na 10 badanych nigdy lub prawie nigdy nie jest odwiedzana w domu a 1 z 20 osób nigdy z niego nie wychodzi. Te dane prowadzą do wyciągnięcia smutnych wniosków. By jedynymi towarzyszami seniorów podczas Bożego Narodzenia nie były meble, IKEA rozpoczęła ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz z Federacją Polskich Banków Żywności szczególną akcję. W ramach najnowszej kampanii powstała dedykowana platforma swietawsrodludzi.onet.pl. Zebrane przez nią fundusze zostaną przekazane na rzecz organizacji - partnerów inicjatywy, którzy zajmują się wsparciem osamotnionych i potrzebujących. Obejrzyjcie filmiki z kampanii. 

 

Wierzymy, że w Święta ważniejsza od mebli i dekoracji jest obecność drugiej osoby. Pragniemy, żeby dodatkowe nakrycie na wigilijnym stole było czymś więcej, niż tylko symbolem. Zaprosiliśmy do współpracy dwie wyjątkowe organizacje, ponieważ są ekspertami we wsparciu potrzebujących. Nasze wspólne działania mogą pomóc samotnym seniorom, nie tylko w te Święta, pozostawać w bliskości, wśród ludzi – mówi Katarzyna Broniarek, Dyrektorka ds. Komunikacji IKEA Retail w Polsce. 

O temacie samotności w Święta pisaliśmy Wam w zeszłym tygodniu przy okazji publikacji o najnowszym muralu Banksy'ego z reniferami.