Luksusowe domy handlowe kuszą nie tylko wyrafinowanym asortymentem, ale przede wszystkim zjawiskowymi witrynami i aranżacjami sklepowymi. Co roku w okresie przedświątecznym, chcąc oczarować swoich klientów, prześcigają się w niezwykle pomysłowych realizacjach. Pracują nad nimi całe zastępy wykwalifikowanych visual merchendiserów, nierzadko pod kierunkiem słynnych artystów czy projekrantów. Specjalnie dla was prezentujemy najpiekniejsze z nich.

Zaczynamy od Paryża i od słynnego Printemps, który w tym roku obchodzi okrągłe 150 urodziny. Bajkowe witryny zostały przygotowane we współpracy z markami: Lancôme, Longines, Burberry, Christian Louboutin, Evian, Sonia Rykiel. Główną postacią jest Wróżka, która swoją magiczna różdżką rozświetla zabytkową fasadę budynku. 

"Święta nie z tej ziemi" prezentują dekoratorzy Galerie La Fayette. W związku z kolejną odsłoną słynnej sagi Gwiezdne Wojny, w oknach pojawiła sie cała plejada postaci wymyslonych przez George'a Lucasa.

Kultowy Le Bon Marche postwił na klasyczny motyw zimowego lasu. Witryny i wnętrze domu towarowego zdobią czarne sylwetki drzew ozbobione tysiącami lampek. Bohaterami dekoracji są zabawne zimowe postaci, przypominające bałwanki, zawiadiacko usmiechające się do przechodniów Rue De Sevres.

Londyński Harrods prezentuje swoją własną Once Upon a Time Chrismas Story. Każda z witryn jest jakby odzielną teatralną sceną, gdzie w otoczeniu imponujących aksamitnych kotar i mnóstwa światełek rozgrywają się spektakle, których bohaterami są arlekiny, weneckie marionetki, cyrkowcy, baletnice i tańczące myszy. Wszystko to w bardzo dickensowskim klimacie, który z pewnością spodoba się najmłodszym.

Z kolei Harvey Nichols swoje witryny zadedykował zdecydowanie starszej publiczności.  Back to Studio 54 - to przewodni motyw świątecznych witryn, które przenoszą nas w szalony klimat legendarnego klubu.

Berliński KaDeWe zabiera nas w świąteczną podróż po różnych miastach świata. Pomysł może niezbyt odkrywczy, ale bardzo efektownie zaprezentowany.

Nowy Jork postawił na dekoracje absolutnie zimowe. Saks Fifth Avenue zmienił się w lodowy Zimowy Pałac, pełen świateł, kryształów i świątecznej magii. Możemy podziwiać tam znane budowle i słynne cuda natury pokryte szronem, śniegiem i lodem. "Mrożna" rafa koralowa naprawdę robi kolosalne wrażenie.

Klimaty niemalże arktyczne zapanowały na witrynach domu towarowego Barneys.  Niektóre z nich wyglądają jak wnętrza gigantycznych mroźni, w których pojawiają się zimowi bohaterowie. Spektakularne są też witryny przygotowane we współpracy z Lexusem zatytuowane Arctic Chase. Odbywa się tam brawurowy wyscig pingwinów, które ścigają się samochodzikami tej luksusowej marki.

Holiday Through the Senses to motyw przewodni dekoracji w Bloomingdales. Witryny utrzymane w tradycyjnej, bożonarodzeniowej kolorystyce zdobią zjawiskowe kompozycje kwiatowe i lustrzne rzeźby, które mają pobudzać każdy z pięciu zmysłów.

Na koniec wizyta w Mediolanie w galerii La Rinascente. Tu sytuacja jest naprawdę wyjątkowa. Bardzo daleka od typowego, bajkowego, świątecznego blichtru. To właściwie artystyczna instalacja, której autorem jest znany szwajcarski twóraca John Armleder. Gigantyczne, abstrakcyjne płótna namalowane specjalnie do tego projektu, wchodzą w interakcję z typowym symbolem świąt - kolorowymi bombkami. Tworzy to bardzo ciekawe zestawienie z architekturą zabytkowego budynku, w którym mieści się galeria. A przewrotny tytuł tej instalacji “Let it Shine, Let it Shine, Let it Shine. It’s Xmas again!” nie pozwala nam zapomnieć, że ten okres jest naprawdę wyjątkowy!

Galeria zdjęć najpiękniejszych witryn słynnych domów handlowych>>>

 Tekst Anna Chwalińska