Sen o sztuce

W połowie lipca w warszawskim Centrum Koneser, w przestrzeni wystawy Laboratorium Rzeźby, odbyła się premiera wielkoformatowych powierzchni Dekton Onirika firmy Cosentino zatytułowana "Sen o sztuce". Najnowsze propozycje ultrakompaktowych spieków (osiem odważnych kolorów: Awake, Lucid, Somnia, Neural, Trance, Vigil, Daze i Morpheus) zostały pokazane w konwencji, w której świat realny przenikał się z fantazją. Najnowsze wzory Dektonu połączono tego dnia ze sztuką wybitnych polskich rzeźbiarzy, ośmielając gości, by przekroczyli teraźniejszość i podążali w kierunku marzeń, patrząc na oniryczną, rozgrywającą się na różnych planach scenografię autorstwa Anny Olgi Chmielewskiej i Joli Skóry z JAM Kolektyw, zainspirowaną wystawą DOBRA/NOC z tegorocznej edycji Łódź Design Festival. Ta artystyczna aranżacja stanowi integralną część Laboratorium Rzeźby.

Laboratorium Rzeźby

Na wernisaż wystawy na zaproszenie gospodarzy: Cosentino oraz Galerii Sztuki i Domu Aukcyjnego ToTuArt przybyło ponad 300 gości. Zebranych powitała Katarzyna Jaroszyńska, po czym głos zabrali Aneta Konowrocka, Marketing Manager i Andrzej Włodarczyk, General Manager Cosentino, którzy przybliżyli przybyłym kulisy powstawania kolekcji Onirika. Następnie o wystawie Laboratorium Rzeźby, w przestrzeni której odbyła się premiera, mówiła Dyrektor Galerii Sztuki i Domu Aukcyjnego ToTuArt Agnieszka Budzyńska. O znaczeniu snu jako symbolu najnowszych propozycji spieków Cosentino, opowiedziała zebranym dr Joanna Jurga ‒ projektująca przestrzeń do życia w izolacji, tworząca rozwiązania projektowe dla przebodźcowanych użytkowników, badająca ludzkie zmysły. Po niej na scenie pojawił się multiinstrumentalista Grzech Piotrowski, wraz z towarzyszącymi mu muzykami Piotrem Matusikiem i Krzysztofem Gradziukiem, którzy zabrali gości w muzyczną podróż, pełną przestrzeni, subtelnych emocji i magii. Wystawę można oglądać do 6 września w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.