POP to najnowsza kolekcja ceramiki od Malwiny Konopackiej. Premiera w Dniu Dziecka? Nieprzypadkowa. Autorka tym razem beztrosko bawi się symbolami popkultury. - Wazon OKO leci w kulki (wzór Cyrk), Irena przebiera się za myszkę Mickey, tu i ówdzie rosną muchomory, czasem wszyscy pokazują się nago (wzory Nude), zewsząd zerka Smiley – piktogram wymyślony w 1963 roku przez Harveya Balla, który pół wieku później inspirował twórców emoji. Pierwszy raz w historii marki pojawia się niebieski w odcieniu denim – przypomina tak modny w latach 70. dżins. Kwiaty przywołują skojarzenie z estetyką dzieci kwiatów - czytamy w informacji prasowej. Jest pastelowo, momentami słodko, zabawnie (jajka sadzone i uśmiechnięte buźki). - Kolekcja POP powstała w lockdownie. Wcześniej inspiracją było doświadczenie, teraz tęsknota za doświadczeniem. Stąd w kolekcji tyle nawiązań do kultury popularnej – obecnej na Instagramie, który chwilowo zastąpił oglądanie sztuki w galeriach i rozrywek, które można zorganizować sobie w domu i okolicach – tłumaczy Malwina Konopacka

Malwina Konopacka dotąd znana z malowania na ceramice, tym razem posłużyła się nową techniką – wybierała wzory w kolorowych szkliwach, co dało efekt negatywowych ilustracji. Wystawę kolekcji POP będzie można oglądać w witrynach Hotelu Warszawa / Likus Home Concept. Wernisaż 11 czerwca o godz. 19.