Kierując się wizją tworzenia lepszej codzienności, IKEA chce wprowadzać i promować bardziej zrównoważone nawyki żywieniowe i styl życia, który będzie miał pozytywny wpływ na ludzi oraz planetę. Marka ogłosiła niedawno, że do 2025 roku połowa jej restauracyjnego menu będzie wegańska

- Badania potwierdzają, jak ważne jest, aby zrównoważone produkty były przystępne cenowo i pożądane, a IKEA może w tym przypadku naprawdę sporo zmienić. Bardziej zrównoważony wybór nie powinien być luksusem dla nielicznych. Powinien być częścią codziennego życia ludzi - komentuje Lena Pripp-Kovac, dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w grupie Inter IKEA.

Przypominamy, że w W 2015 roku sieciówka wypuściła pierwszą wegańską wersję swoich szwedzkich klopsików, w 2018 pojawiły się też "zielone" hot-dogi, a w 2019 wegańskie lody truskawkowe (pisaliśmy Wam o tym TUTAJ). W tym roku IKEA ulepszyła bezmięsne klopsiki na takie, których wyprodukowanie niesie zaledwie cztery procent śladu węglowego swojego odpowiednika pochodzenia zwierzęcego. Huvudroll można zamówić w restauracji lub kupić w formie mrożonki i cieszyć się ich smakiem także w domu. - Pragniemy ograniczyć sprzedaż klopsików mięsnych na całym świecie, aby zmniejszyć wpływ działalności gastronomicznej IKEA na klimat. Dzięki nowej propozycji możemy teraz zaoferować miłośnikom mięsa bardziej zrównoważoną alternatywę – bez rezygnowania ze smaku, który tak wielu pokochało – wyjaśnia Małgorzata Bochenek, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu IKEA Retail.