Na dachu magazynu zewnętrznego IKEA Janki w ramach strategii People & Planet Positive marki stanęła właśnie mała pasieka, składająca się z dwóch uli (w niebieskich i żółtych barwach). Zamieszkało tu około 100 tysięcy pszczół. W trosce o tych małych mieszkańców wokół sklepu zasadzono dodatkowe, miododajne odmiany drzewek. Projekt ma informować jak ważne są dla ekosystemu te pracowite owady i budować świadomość ekologiczną.
Takie rozwiązanie pozwoli przyczynić się do zwiększenia liczby pszczół w środowisku i lepszego zapylenia roślin znajdujących się do 5km od budynku. Jego pomysłodawcami są pracownicy firmy, z których kilkoro prywatnie związanych jest z pszczelarstwem. To oni zostali ambasadorami całego przedsięwzięcia. Ponadto owady otoczono profesjonalną, całoroczną opieką wyspecjalizowanej firmy Pszczelarium. 
Funkcjonowanie pasieki będzie miało pozytywny wpływ także na edukację ekologiczną i świadomość klientów sklepu. Wszyscy goście mogą zapoznać się z tym, jak żyją pszczoły. Już niedługo podejrzą ich prace dzięki specjalnym kamerom. Już pod koniec czerwca film przyrodniczy prosto z ula na dachu będzie streamowany na żywo w restauracji sklepu na pierwszym piętrze.