Nowy most pieszo-rowerowy już wkrótce w Warszawie. Jak ogłosił wczoraj prezydent miasta Rafał Trzaskowski, kładka połączy centrum stolicy z Pragą Północ (popularne wśród Warszawiaków Bulwary Wiślane z mniej zagospodarowanym brzegiem praskim). Most będzie miał długość około 500 metrów, co uczyni go jedną z największych tego typu budowli w Europie. Projekt przeprawy przygotowała pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy. Na wizualizacjach widzimy smukłą kładkę o dynamicznej linii w rdzawym kolorze.  W najwęższym punkcie ma ona liczyć sobie 6,9metra, zaś nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 metra. Nie będzie wydzielonej osobnej części rowerowej, co wywołało pewne wątpliwości. Odniósł się do nich Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski tłumacząc taką decyzję zróżnicowanymi wymiarami przeprawy. Inwestycja ma kosztować około 180 milionów złotych i powstać za 2-3 lata.  

- Nie tylko brzegi Wisły zyskają dzięki nowemu mostowi. Będzie on szansą dla rewitalizującej się właśnie Pragi, która tym samym przybliży się do centrum miasta i zyska wygodne połączenie z kampusem uniwersyteckim na Powiślu. Ciąg ulic Okrzei i Ząbkowskiej może stać się nową osią – praskim odpowiednikiem Traktu Królewskiego. Dziś Okrzei kończy się nadwiślańskimi zaroślami. Po otwarciu mostu idący tą trasą w kilka minut znajdzie się na Bulwarach Wiślanych. A dalej - wzdłuż Karowej - szybko trafi w okolice Krakowskiego Przedmieścia – tak o inwestycji mówi  Trzaskowski.