Huta szkła KROSNO na Podkarpaciu powstała w 1923 roku. Jej nazwa to synonim doskonałej jakości polskiego szkła. Teraz nadszedł czas na wyjątkową współpracę, Pierwsza kolekcja w ramach KROSNO D’SIGN to dzieło Karima Rashida, światowej sławy gwiazdy designu. Rashid jest znany ze swoich oryginalnych i odważnych projektów. Na swoim koncie ma zlecenia wykonane dla wielu znanych marek, wymienimy tu chociażby Audi, Asusa, Carolinę Herrerę, Coca Colę, Disney'a, Deutsche Bank, Estee Lauder, Gorenje, Google'a, Kenzo, LG, Pradę, Ralpha Laurena, Samsunga, Shiseido czy Sony.

Nazwa „Sakred”, nawiązuje do idei „czystej, nieskalanej geometrii”. Kieliszki, wazon, szklanki i pucharki przybierają tu postać symetrycznych cylindrów lub stożków. Co szczególnie przykuwa wzrok? Odcienie szkła barwionego w masie: bursztyn, ametyst, intensywna zieleń oraz szaroniebieski. Kolekcja składa się się z kilkunastu produktów, w tym szklanek, kieliszków do wina i koktajli, karafki, wazonu, patery oraz mis i świeczników w różnych rozmiarach. Jej premiera miała miejsce na Międzynarodowych Targach Ambiente 2019 we Frankfurcie, gdzie pierwsza autorska kolekcja została zaprezentowana przez samego Karima Rashida. Kolekcja „Sakred” to dopiero początek współpracy z międzynarodowymi projektantami. W najbliższej przyszłości pojawią się kolejne limitowane edycje produktów oraz zostaną przedstawieni nowi wirtuozi designu, którzy będą tworzyli szklane dzieła sztuki we współpracy z KROSNO.