Grupa Cosentino to rodzinna firma kamieniarska, ale o globalnym zasięgu. Obecna jest w 40 krajach, a aktywa ma właśnie w 29 z nich, oferując szeroką gamę innowacyjnych rozwiązań dla branży architektonicznej. Od kilku lat działa w Polsce i prężnie rozwija się - w lutym 2018 roku, Cosentino otworzyło swoje pierwsze centrum logistyczne w podwarszawskim Parzniewie.  
 
Początek działalności Grupy Cosentino związany jest z wydobyciem, przetwarzaniem i sprzedażą marmuru w prowincji Almeria, w Hiszpanii. Od 1979 roku firma dynamicznie się rozwija, a prowadzone nieustannie badania sprawiły, że Cosentino sięgnęło po najnowocześniejszą technologię, wykorzystując ją do produkcji innowacyjnych materiałów i wysokiej jakości rozwiązań dla świata architektury. Dzięki współpracy z klientami oraz partnerami, firma przewiduje potrzeby rynku i odpowiada na nie, opracowując nowatorskie rozwiązania, które podnoszą jakość życia ludzi i jednocześnie stanowią dla nich inspirację.
 
Od samego początku swojego istnienia marka stawia na zrównoważony rozwój, co zapewnia jej czołową pozycję w przemyśle kamieniarskim. Dużą część swoich zysków reinwestuje, przeznaczając środki na poszukiwanie pionierskich rozwiązań w swojej branży. Cosentino stosuje zaawansowaną technologię, by tworzyć nowoczesne powierzchnie, pozwalające na aranżację pięknych wnętrz zarówno w prywatnych domach, jak i obiektach komercyjnych. Różnorodne rozwiązania, oferowane przez markę, zapewniają wachlarz możliwości zarówno architektom, jak i specjalistom z branży budowlanej.

Grupa Cosentino opiera swój rozwój na międzynarodowej ekspansji, innowacyjnym programie badawczo-rozwojowym, poszanowaniu środowiska naturalnego i zasad zrównoważonego rozwoju oraz nieustannym wspieraniu lokalnych społeczności. Ważnymi elementami tożsamości firmy są również szkolenia, respektowanie prawa do równości oraz bezpieczeństwo zatrudnienia.

Aktualnie, produkty marek Grupy Cosentino obecne są w ponad 110 krajach. W obrębie państw, w których firma działa, dystrybucja przebiega głównie na podstawie wykorzystania innowacyjnych, kompleksowych platform dystrybucyjnych i usługowych, zwanych Centrami Cosentino. Centra Cosentino to dowód na to, że firma jest całkowicie oddana swoim klientom. Miejsca te łączą w sobie cechy magazynu, salonu wystawowego dla marek i produktów oraz sieci sprzedażowej. W obiektach Cosentino realizowane są programy szkoleniowe, przygotowane specjalnie na potrzeby różnych profesjonalistów, którzy w nich uczestniczą: kamieniarzy, architektów, projektantów wnętrz, a także sprzedawców detalicznych.