Często poruszamy tematy związane z opakowaniami, brandingiem i rozmaitymi alternatywami dla plastiku. Tym razem to brak opakowań jest dla nas pozytywnym newsem. Już od początku grudnia we wszystkich sklepach Lidl w Polsce pojawią się pierwsze warzywa BIO znakowane przy pomocy natural branding’u, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Żegnajcie foliówki, tacki i torby! Eksperci podkreślają, że metoda naturalnego znakowania jest zupełnie bezpieczna i nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Za pomocą skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawiają się swoiste „tatuaże”. W ten sposób warzywa będą do kupienia bez zbędnych opakowań, a informację o tym, że są to produkty BIO znajdziemy po prostu na skórce. Do sprzedaży bez torebek trafią najpierw BIO dynia piżmowa oraz BIO seler. 

Jako Lidl Polska przyjęliśmy istotne zobowiązanie w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100% plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. Aby to osiągnąć systematycznie pracujemy już dzisiaj. Postawiliśmy pierwsze kroki wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe. Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton  dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding. – informuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska