Wyjątkowy zbiór dokumentujący historię wrocławskich reklam świetlnych i logotypów już wkrótce ukaże się w wersji zdigitalizowanej jako "Estetyczna Interpretacja Miasta". Jego autorem jest fotograf Mateusz Szeliga. Autor przez ostatni rok przemierzał pieszo ulice stolicy Dolnego Śląska z aparatem Instax Wide 300. Efektem tej miejskiej podróży są fotografie, które uwieczniają neony. Odkrywając kolejne lokalizacje i komponując osobisty miejski dziennik Mateusz Szeliga wpadł na pomysł, aby opracować jego graficzny kształt. Z czasem materiał ewoluował i fotograf postanowił podzielić się swoim zbiorem z innymi. Całą koncepcję uzupełniają teksty przygotowane przez znajomych twórców.

Reklamy świetlne oraz inne reklamy wychodząc poza bryłę budynku sprawiają, że zaczynamy traktować je jako element miasta. Każdy artysta, czy twórca miejski formuje nie tylko swoje dzieło, dzieląc się przestrzenią, ale także kreuje i wzbogaca ducha metropolii. Mateusz Szeliga fascynuje się architekturą modernizmu oraz zjawiskami mu towarzyszącymi, w tym właśnie neonami. Dzięki jego pracy te wrocławskie już wkrótce zobaczymy zebrane w jednym miejscu, opisane a także opatrzone ciekawostkami i nieznanymi wcześniej informacjami. Więcej szczegółów już wkrótce.