W poświąteczny weekend warszawskie SoHo zapełni się projektantami, grafikami, architektami i przedstawicielami innych zawodów należących do branży kreatywnej. Rankiem 22 kwietnia rusza kolejna już konferencja Element Talks. O szczegóły wydarzenia dopytujemy jego twórczynie -  absolwentki projektowania graficznego na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, Paulinę Kacprzak i Olgę Rafalską. 

Czym właściwie jest Element Talks?
To konferencja, która skupia się na pokazywaniu praktycznych i biznesowych aspektów zawodu projektanta. Z naszego doświadczenia wynika, że tematy związane z biznesem i praktyką zawodową są poruszane na innych wydarzeniach dla projektantów sporadycznie. Na uczelniach projektowych również jest mała szansa na zdobycie takiej wiedzy.
Nasza konferencja to zestaw doświadczeń i wiedzy największych autorytetów projektowania i biznesu z całego świata. Podawane są w formie przystępnych wykładów i warsztatów. Po trzech edycjach wiemy, że nasi uczestnicy potrzebują wiedzy na temat negocjacji, asertywności zawodowej, tego, jak prezentować własne projekty, jak szukać klientów i przekonywać ich do siebie. Element Talks to kompendium praktycznej wiedzy zawodowej dla osób związanych z branżą kreatywną. Co roku odwiedza nas około 2000 osób z całej Europy.

Skąd ten pomysł?
Nasze pierwsze doświadczenia zawodowe wzbudziły w nas wiele pytań dotyczących tego w jaki sposób podpisywać umowy, jak negocjować, jak zdobywać nowych klientów, jak przygotować i prezentować swoje portfolio. Zebrałyśmy wszystkie te znaki zapytania i na ich podstawie przygotowałyśmy program naszej pierwszej konferencji, która była jednocześnie naszym dyplomem licencjackim. Zaprosiłyśmy projektantów i profesjonalistów, którzy byli naszymi autorytetami. Byłyśmy zaskoczone zainteresowaniem, jakie wzbudziła ta tematyka - podczas pierwszej odsłony naszej konferencji mieliśmy ok. 500 słuchaczy. To nas ośmieliło do dalszych działań i zrealizowania kolejnych odsłon konferencji, która dzisiaj jest naszą pracą. Przygotowania do czwartej edycji rozpoczęłyśmy de facto zaraz po zakończeniu poprzedniej edycji. Zdajemy sobie sprawę, że oczekiwania i nadzieje naszych uczestników z roku na rok będą się zmieniać, dlatego staramy się być blisko naszych gości i wsłuchiwać się w ich potrzeby i życzenia.

Kto jest uczestnikiem konferencji? Do kogo jest kierowana?
Nasi uczestnicy to przedstawiciele branży kreatywnej - szeroko pojętej. Na Element Talks spotkacie grafików, ilustratorów, marketingowców, pr’owców, ludzi prowadzących studia projektowe, agencje marketingowe, ale także freelancerów, strategów, fotografów czy architektów i architektów wnętrz.

Kto będzie prelegentem w tym roku?
W tym roku gościć będziemy znakomitych prelegentów, wśród nich m.in. Mike Monteiro z San Francisco, który wiele mówi o potrzebie rozwijania umiejętności biznesowych i miękkich w zawodzie projektanta. Będzie też autor bestsellerowej książki „Jak zostać designerem i nie stracić duszy” - Adrian Shaughnessy. Bardzo ciekawymi gośćmi są też Lior Frenkel i Ran Segall z Izraela. W ramach swojej internetowej szkoły - The nuSchool prowadzą bloga, wydają kursy, książki i vlogi na temat pracy freelancera. Będzie też świetna nowojorska projektantka z polskimi korzeniami - Leta Sobierajski.
Skupimy się też nieco bardziej na UX designie, web designie i technologiach - będzie można dowiedzieć się jak zostać UX designerem, jak wykorzystywać badania w swojej pracy, jak powstawały postaci do gry Wiedźmin, czy też jak technologia zmienia nasze życia i relacje społeczne.
Poza wykładami zapraszamy na warsztaty, które odbywają się w tygodniu przed konferencją i podczas jej trwania. Duży nacisk w tym roku kładziemy również na sesje networkingowe w postaci tzw. Round Tabels, przy których będzie można bliżej poznać punkt widzenia i doświadczenia innych. Będą także Speed Talks - szybkie rozmowy biznesowe. Udział w konferencji to nieoceniona pomoc w budowaniu własnej kariery, kontaktów i doświadczenia zawodowego.

Jaki jest koszt uczestnictwa? Do kiedy trwają zapisy?
Do 18 kwietnia mamy jeszcze bilety w cenie REGULAR czyli 279 zł za dwa dni konferencji, warsztaty w trakcie jej trwania, sesje networkingowe. Po tym terminie bilety będzie można kupić w nieco wyższej cenie. Wszystkie szczegóły dotyczące cen biletów i programu znajdują się na naszej stronie elementtalks.com

Co inspiruje Was do działania, co je napędza?
Największą motywacją dla nas są zdecydowanie uczestnicy - ich entuzjazm i pozytywne opinie, utwierdzają nas w przekonaniu, że to co robimy jest dla nich pożyteczne i inspiruje ich do dalszej pracy. Czujemy, że możemy zrobić coś dobrego dla naszego małego środowiska.

Wasz ulubiony cytat?
Bardzo lubimy słowa, które powiedziała mama Irene Pereiry - naszej prelegentki z ostatniej edycji: “Już masz NIE, niczym nie ryzykujesz jeśli postarasz się o TAK”.

Element Talks
Warszawa, 22-23 kwietnia 2017
SoHo, Mińska 25