W tym roku Łódź Design Festival odbędzie się w maju (potrwa od 19.05 do 27.05). Hasło przewodnie tegorocznej, dwunastej już edycji to REFLEKSJE. Będą one dotyczyć trzech głównych obszarów tematycznych: relacji człowiek – technologia, wartości rzemiosła i pracy rąk ludzkich oraz wyzwań i kierunków rozwoju współczesnej architektury. 
Zobaczymy jak zwykle wystawy finalistów konkursów must have – najlepiej zaprojektowanych produktów na polskim rynku i make me! – czyli międzynarodowego konkursu na najbardziej obiecującego projektanta młodego pokolenia, w którym zwycięzca otrzyma nagrodę Paradyż Award o wartości 50 tys. zł, której fundatorem jest Ceramika Paradyż. 
W bogatym programie oczywiście wystawy, dyskusje, warsztaty, premiery, a także Archiblok prowadzony przez Filipa Springera, cykl Trendy z pytaniami stawianymi przez Michała Mazura o najważniejsze wyzwania współczesnego designu oraz Edukreacja, czyli projekt edukacyjno-rozwojowy dla dzieci. Po raz kolejny Łódź Design Festival organizuje także spotkanie MeetBlogIn skierowane do bloggerów lub raczej twórców, czyli osób, które kreują treści w internecie. Na uczestników czekają warsztaty i wykłady o tematyce nawiązującej do designu i aranżacji oraz stylizacji wnętrz.  
W tym roku Festiwal będzie mocno obecny w przestrzeni publicznej Łodzi – w mieście zobaczymy na przykład instalację „Łącznik Spacerowy” Pawła Grobelnego czy „Papierową Dżunglę” Oli Mireckiej. Ponadto będzie można wziąć udział w grze miejskiej, targach Formy, bazarze Rzeka Rzeczy i pokazach filmowych. 
 

Polskie i światowe festiwale designu to wydarzenia, które od początku swojego istnienia mają złożoną formułę i jasno określone idee. To nie tylko wspomniane już wystawy, a przede wszystkim rozmowy o najnowszych trendach w dziedzinach, jak architektura, nowoczesna aranżacja czy projektowanie wnętrz. To także szereg inicjatyw realizowanych przy festiwalach wspierających biznes. Jednym z nich jest międzynarodowy projekt BiznesUp! design made in Poland, organizowany przez Łódź Design Festival.

- BiznesUp! design made in Poland jest odpowiedzią na wyniki naszego najnowszego raportu. Uczestnicy badania wskazali, że branża projektowa potrzebuje specjalistycznych wydarzeń, które dostarczą praktycznej wiedzy na temat funkcjonowania firmy, szczególnie na rynkach zagranicznych. Okazuje się, że 2/3 polskich marek działa nie tylko w Polsce, ale również na arenie międzynarodowej, paradoksalnie, to właśnie oni wykazywali jednocześnie, że największą barierą w osiągnięciu celów biznesowych jest niedostateczna wiedza na temat procedur wprowadzania polskich produktów na zagraniczne rynki. Uczestnicy poszukiwali także miejsca, gdzie mogą nawiązać współpracę z producentem czy dystrybutorem – mówi Aleksandra Kietla, dyrektor ds. promocji Łódź Design Festival.