Słynne obrazy i eksponaty są aktualnie na wyciągnięcie ręki także dzięki mediom społecznościowym. Wystarczy otworzyć Instagram. Choć nie jest to aplikacja stworzona z myślą o promowaniu sztuki, znajdziemy w niej konta wielu galerii, muzeów i innych instytucji kultury z całego świata. Niezależnie od tego, gdzie jesteś, każdego dnia otrzymujesz dawkę wiedzy, inspiracji i wrażeń estetycznych. 

Wiele placówek (np. słynny The Metropolitan w Nowym Jorku) posiada też własne aplikacje na telefon, z których można swobodnie korzystać również poza ich budynkami. Umożliwiają one obejrzenie wybranych obiektów, skorzystanie z wirtualnej wycieczki i posłuchanie audioprzewodników. Aplikacje cieszyły się największą popularnością w pandemii, ale warto pamiętać o nich także teraz, gdy świat znów się „otworzył”.

Każdego dnia masz szansę obcować ze sztuką również dzięki telewizorom Samsung The Frame. Kiedy nic nie oglądamy, ekran może stać się efektownym dodatkiem do każdego wnętrza. Z Trybem Sztuka i dostępem do dedykowanego sklepu Art Store, sprzęt staje się cyfrowym płótnem, na którym wyświetlisz jedno z 1600 arcydzieł z kolekcji prestiżowych galerii i muzeów (sztuka nowoczesna, klasyczna, grafiki, zdjęcia). Możesz też „powiesić” własne zdjęcia i wspomnienia. Czuwa nad nimi zintegrowany czujnik światła, który na bieżąco analizuje oświetlenie w pomieszczeniu i automatycznie dopasowuje jasność.

Prywatna galeria sztuki we własnym domu

Nie musisz się martwić tym, że The Frame nie będzie pasował do stylu twojego mieszkania. Jego unikatowy design w połączeniu z możliwością wyboru rozmiaru i koloru passe-partout, a także z szybką i łatwą opcją wymiany magnetycznych ramek, stwarza wiele możliwości. 

Sam montaż telewizora też nie powinien sprawić nam problemów. W zestawie z ekranem znajdziesz dopasowany uchwyt, który umożliwia przymocowanie sprzętu do ściany tak, aby prezentował się jak obraz. Oprawiony w ramki świetnie wygląda np. wyeksponowany na ścianie albo na półce z innymi elementami wystroju wnętrza.

W tym roku The Frame zyskał nową matową powłokę ekranu. Dzięki niej nie ma mowy o rozpraszających refleksach światła. To, co widzisz na ekranie, jest jeszcze bliższe oryginałowi, pełne detali i tekstur, które wcześniej mogły umknąć. O jakość podczas oglądania dba także wydajny procesor AI Quantum 4K, który odpowiada m.in. za skalowanie obrazu do 4K. Technologia QLED w połączeniu ze stuprocentowym natężeniem kolorów oddaje z kolei miliard perfekcyjnych barw, niezależnie od jasności. 

Wrażenia z oglądania potęguje także realistyczny dźwięk przestrzenny. Co za niego odpowiada? Technologia dźwięku podążającego za obiektem i wbudowany system głośników (2.0.2) wraz z technologią Dolby Atmos®. 

Marka, która wspiera młodych artystów

Samsung już nie raz udowodnił, jak ważne jest dla niego połączenie ze sztuką. Marka współpracuje z domem aukcyjnym DESA m.in. przy cyklu wystaw i aukcji „Młoda Sztuka”. Prezentując obrazy za pośrednictwem nowoczesnych ekranów, stwarza szansę na zaistnienie dla młodych artystów. I to się udaje. Ich dzieła cieszą się uznaniem kolekcjonerów, którzy są gotowi za nie dużo zapłacić. Projekt realizowany jest w DESA Unicum już od 2008 roku. Do końca 2021 roku odbyło się tam 147 aukcji, na których sprzedano 1 239 dzieł za łączną sumę 4,88 mln zł. 

W kwietniu tego roku w DESA Unicum odbyła się z kolei aukcja w całości poświęcona fotografii kolekcjonerskiej. Pod młotek poszło blisko 160 zdjęć, m.in. portrety Marilyn Monroe, Leonardo DiCaprio czy The Beatles. Dzięki ekranowi The Frame, na którym je prezentowano, można było podziwiać zdjęcia w świetniej jakości i pięknej oprawie. 

Podczas wakacji The Frame pojawił się natomiast w kultowym Sofistel Grand Sopot, który – jak co roku o tej porze – otworzył się na sztukę. Można tam było obejrzeć jednocześnie aż trzy sąsiadujące ze sobą wystawy, podczas których zaprezentowano m.in. dzieła Zdzisława Beksińskiego czy Juliusza Kossaka. Na rewolucyjnym matowym ekranie, o mocnym natężeniu kolorów, z wiernym oddaniem detali i półcieniami, robiły ogromne wrażenie na publiczności.