Marka COS słynie nie tylko z minimalistycznych projektów odzieży, ale również ze współpracy z brandami wnętrzarskimi. Od pięciu lat aktywnie uczestniczy też w Milan Design Week. Za każdym razem do współpracy zapraszają słynnych architektów i designerów ( m.in. Nendo czy Snarkitecture), którzy przygotowują spektakularne instalacje inspirowane kolekcjami odzieży szwedzkiego brandu.

W tym roku COS połączył siły z Sou Fujimoto. Ten japoński architekt słynie ze swoich innowacyjnych projektów, które przesuwają granice minimalizmu i przestrzeni negatywnej, tym samym podzielając wizję ponadczasowości i nowoczesności, z których słynie marka COS.
Instalacja Sou Fujimoto będzie interakcją przestrzeni ze światłem i cieniem, dając nowatorskie doświadczenie zanurzenia. Ma dawać wrażenie lasu pełnego świateł. Będzie reagowała na ruch, tym samym wchodząc w interakcję ze zwiedzającymi przestrzeń.

O swoim projekcie architekt mówi: „Tworząc instalację dla COS wyobraziłem sobie las pełen świateł. Miał on składać się z niezliczonej ilości górnych świateł punktowych, które pulsują i nieustannie poddają się efemeryczności bytu i przemian. Ludzie błąkają się po tym lesie, jakby zaczarowani magią owego światła. Światło i ludzie wchodzą ze sobą w interakcję. Istnienie jednego definiuje przemianę drugiego.

Instalację będzie można zwiedzać od 12-17 kwietnia w samym centrum Mediolanu. W przestrzeni, w której będzie znajdować się dawniej mieściło się kino. Użycie świateł w projekcie to hołd oddany temu miejscu.

GALERIA>>>