Fińska marka Marimekko jest doskonale znana zarówno miłośnikom mody jak i niebanalnych wnętrz. Doceniona przez Jackie Kennedy i uwielbiana przez Carrie Bradshaw od przeszło 66 lat inspiruje kolejne pokolenia. Pracujący dla niej projektanci tworzą fantastyczne wzory, które przenoszone są m.in. na kolekcje tkanin czy ceramiki. Wiele z nich zyskało juz status kultowych i na stałe wpisało sie na karty histori XX- wiecznego wzornictwa. 

Firma znana jest również z licznych kolaboracji z innymi brandami i to nie tylko modowymi jak np.: H&M, Converse czy Banana Republic, ale również siecią supermarketów Target czy liniami lotniczymi Finnair. Najnowszy tego typu projekt Marimekko zrealizowało wraz z firmą Microsoft.

Już wkrótce flagowa linia urządzeń Microsoft - Surface, będzie dostępna w wersji pokrytej słynnymi deseniami Marimekko m.in. Kaivo, Räsymatto i Siirtolapuutarha oraz oczywiście słynnymi kwiatami Unikko. Jesienią pojawią się również specjalne etui sygnowane przez fińską markę.

Ta limitowana kolekcja, ( na rynku pojawi sie pod koniec maja) adresowana jest wszystkich, którzy lubią otaczać się oryginalnymi przedmiotami. Przewidujemy, że laptop z kultowymi makami znajdzie się w strefie zainteresowań niejednej fashionistki, a komputeromemu koncernowi z pewnością nieco ociepli wizerunek.

tekst: Anna Chwalińska