Butiki Chanel i Dior w Polsce

Jak podają "Rzeczpospolita" i Business Insider", Dior oraz Chanel wchodzą na polski rynek i mają otworzyć swoje butiki w 2020 roku w Warszawie. Na swoje miejsce oba domy mody wybrały prawdopodobnie Hotel Europejski. Póki co to jednak domysły, a "Rzeczpospolita", gdzie pojawiła się pierwsza informacja na ten temat, powołuje się na nieoficjalne źródła. Jak się okazuje, na oficjalne stanowisko w tej sprawie trzeba będzie poczekać i jeśli rzeczywiście Chanel i Dior pojawią się w Polsce - przedstawiciele domów mody osobiście o tym poinformują. "Ze względu na obowiązujące klauzule poufności nie udzielamy informacji na temat statusu negocjacji z kolejnymi markami, które pojawią się w Europejski Boutiques. Ponadto mamy w zwyczaju pozostawianie tego przywileju, jakim jest ogłoszenie ekspansji marki, po stronie naszych najemców" mówi dla "Rz" Katarzyna Lemańska, dyrektor wynajmu i marketingu H.E.S.A., który jest właścicielem hotelu. 

Jeśli wiadomości okażą się prawdziwe - Dior, należący do koncernu LVMH, oraz Chanel (Wertheimer) będą kolejnym luksusowym butikiem, który na swoje miejsce wybrał właśnie Hotel Raffles. Kilka tygodni temu swoje drzwi otworzył tam dom mody Hermès. 

Hermès otwiera swój pierwszy butik w Warszawie>>

Wnętrza luksusowego butiku zaprojektowała paryska agencja architektoniczna RDAI, a w środku znalazły się między innymi motyw z ex-libris francuskiej marki przedstawiający konia, powóz i woźnicę oraz marmurowa posadzka w szachownicę, kolumny, sztukaterie i gzymsy. W warszawskim Hermès można kupić ubrania i skórzane akcesoria, a także dodatki do domu, takie jak ceramika. 

Czy słynne torebki Chanel 2.55 i Saddle Bag Dior będą tak blisko polskich klientek jak obecnie Birkin Hermès i apaszki z wzorami Jana Bajtlika? Niewykluczone, że marzenie Polski o sklepach Chanel i Dior nareszcie się ziści. Europa Wschodnia wciąż pragnie luksusu i chce wydawać swoje pieniądze u LVMH i rodziny Wertheimer, a słynne domy mody w końcu zauważają tę potrzebę. Dodajmy do tego, że lokalizacja w sercu stolicy i przy turystycznym Starym Mieście, jak i sam Hotel Europejski, są niezwykle atrakcyjne, a polski klient jest gotowy na dobra luksusowe z kategorii fashion i bogatszy (według danych GUS zarabiamy śrenio o 5% więcej niż w zeszłym roku).

5 powodów, dla których Raffles Europejski Warsaw to ulubiony hotel estetów>>