Wystawy luksusowych butików w Mediolanie, Paryżu, Nowym Jorku czy Londynie sycą oczy przechodniów, zadziwiają swoim rozmachem, zachwycają jak dzieła sztuki. Nawet osoby nie związane z branżą modową często zatrzymują się, żeby podziwiać nie tylko kreacje z najnowszych kolekcji na manekinach, ale ogrom pracy, staranność wykonania i zadziwiające pomysły wystaw sklepowych.

Wielkie marki jak Prada, Lanvin, Louis Vuitton, Balenciaga czy Valentino, a także luksusowe domy towarowe, prześcigają się w tworzeniu koncepcji witryn, wręcz rywalizują o uwagę, wiedzą bowiem, jak ważny jest visual merchindising, czyli kreowanie przestrzeni handlowej, a w szczególności jak ogromną rolę odgrywają witryny butiku. To one zwiększają dynamikę sprzedaży, są środkiem komunikacji marki z klientami, a poprzez określony styl, nastrój, poetykę równocześnie prezentują produky i odpowiednio pozycjonują markę.

I tak jak zmieniają się kolekcje z sezonu na sezon, tak zmieniają się okna luksusowych butików, za każdym razem zaskakując. Na witrynach sklepowych można utworzyć dosłownie wszystko, od iluzji basenu, śnieżnego stoku, lasu, poprzez wprowadzenie spektakularnych scenografii jako oprawy dla manekinów - od prehistorycznych gadów aż po... sztuczną inteligencję!

Zobaczcie przegląd luksusowych okien wystawowych na Instagramie - galeria>>