Latem 2019 roku, szwedzka marka Electrolux we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie zorganizowała ogólnopolski konkurs dla studentów i absolwentów ASP. Zadaniem konkursowym było przygotowanie plakatu najlepiej obrazującego hasło marki Electrolux „For Better Living From Sweden”. Jury w składzie dr Magdalena Małczyńska-Umeda - Wydział Wzornictwa, ASP w Warszawie, mgr Justyna Czerniakowska - Wydział Grafiki, ASP Warszawie, Paweł Miziołowski - Head of Marketing Electrolux Poland, Sebastian Niemirski –Head of Marketing for Central and Eastern Europe at Electrolux sprośród 250 nadesłanych prac wybrało 3 zwycięzców. Dodatkowo wyróżniło 2 prace udziałem w kampanii outdoorowej.

Przy ocenie i wyborze prac członkowie jury kierowali się zgodnością z tematem konkursu, pomysłowością autora, wybraną techniką i walorami estetycznymi prac.

„Zwracaliśmy także uwagę na kwestie użytkowo – projektowe. Zwycięski plakat ma zostać pokazany w przestrzeni miejskiej, dlatego musi do niej pasować. Patrzyliśmy, czy prace mają wystarczająco mocną formę, aby przebić się w zgiełku komunikatów docierających do nas każdego dnia na ulicy. Szukaliśmy projektów oszczędnych w formie i wyrazistych w treści. Takich, które przyciągają wzrok, zaciekawiają i dobrze oddają znaczenie konkursowego hasła: „For Better Living. From Sweden.” - tłumaczy dr Magdalena Małczyńska-Umeda.

Laureatami zostali: I miejsce Piotr Depta Kleśta, II miejsce Dawid Celek, III miejsce Maja Żurawiecka, wyróżnienia: Aleksiej Cecocho, Piotr Depta Kleśta.

Nagrodzone prace biorą udział w kampanii outdoorowe marki Electrolux do 30 listopada 2019. Plakaty będzie można oglądać w czterech miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku.