Gdynia z roku na rok wzbogaca się o kolejne lokale charakteryzujące się atrakcyjną aranżacją wnętrz, niebanalną identyfikacją wizualną oraz wysokim poziomem usług. Celem konkursu, będącego częścią festiwalu Gdynia Design Days, jest nagrodzenie tych wyjątkowych przestrzeni. Nominowane obiekty tworzą nową jakość i korzystnie wpływają na kondycję gdyńskiej przestrzeni publicznej. 

5 września podczas posiedzenia kapituły konkursu jury przyznało następujące nagrody nagrody:

 - w kategorii lokal gastronomiczny - restauracji Pasta Miasta,

 - w kategorii lokal handlowo-usługowy - sklepowi Dasea People.

Dodatkowo, za sprawą głosowania na facebookowym profilu Centrum Designu Gdynia przyznane zostały wyróżnienia internautów, które przypadły restauracji Carmnik Kantyna i ponownie sklepowi Dasea People. 

Restauracja Pasta Miasta serwująca wyrabiane na miejscu makarony to projekt Studio Turbo. Przełamuje wiodące na mapie Trójmiasta wnętrzarskie, industrialne trendy. Wystrój lokalu wyróżnia nieszablonowe podejście do użytych materiałów, kolorów, struktur i faktur. Pomimo tej różnorodności, całość jest bardzo wysmakowana i spójna. Dzięki podkreśleniu wysokiego sufitu, udało się optycznie powiększyć niedużą przestrzeń. Jury doceniło funkcjonalność wnętrza: zarówno sali, jak i widocznej dla gości strefy roboczej. Ergonomiczna aranżacja otwartej kuchni pozwala na utrzymanie w niej porządku, co czyni podglądanie pracy kucharzy dodatkową atrakcją. Charakteru wnętrzu dodają również podwieszone ponad stolikami rośliny w metalowych koszach. Co więcej, projektantom udało się zaanektować należące do restauracji podwórko, tworząc przestrzeń przyjazną gościom. W efekcie nieco zapomniana przestrzeń na tyłach budynku nabrała życia, ale bez ryzyka zakłócania spokoju mieszkańców. Przy ocenie jury zwróciło również uwagę na spójność koncepcji architektonicznej z identyfikacją wizualną lokalu. 

Sklep Dasea People, projekt Barbary Skomskiej- Stachury i Sebastiana Cerka, oferuje odzież sportową. Wnętrze sklepu oraz doskonała, nienachalna ekspozycja produktów i marek błyskawicznie komunikuje oraz zachęca do przyjęcia określonego stylu życia. Aranżacja tworzy ciepłą atmosferę przywołującą na myśl górskie podróże i schroniska, inspiruje do aktywnego spędzania czasu i pobudza apetyt na przygodę. Szczególną uwagę zwraca połączenie elementów surowych – nieoszlifowanego drewna, metalu i stalowych części maszyn – z przełamującymi prostotę miękkimi dywanami w stylu etnicznym. Kluczowa dla oceny jury okazała się spójność projektu z koncepcją biznesową. Na dodatkowe wyróżnienie zasługuje zewnętrzna aranżacja sklepu, która swoją wyjątkowość zawdzięcza wykorzystaniu zastanych detali architektonicznych – starych, ozdobnych luksferów. Stanowi to chlubny przykład poszanowania tożsamości miejsca. Stale otwarte drzwi sklepu sprawiają, że Dasea People sprzyja nie tylko przyjemnym zakupom, ale także nawiązywaniu pozytywnych relacji społecznych. 

Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy !

GALERIA >>>