Na spotkaniu prasowym zorganizowanym z okazji premiery katalogu IKEA 2018 spotkałam znajomą architektkę. Mrugnęłyśmy do siebie porozumiewawczo okiem i z uśmiechem stwierdziłyśmy, że zaraz po powrocie do domu zaczynamy "studiowanie" nowego katalogu. I to jego papierowej wersji! Bo to już taka tradycja.

Tak dzieje się odkąd pierwszy wiele lat temu wpadł mi w ręce katalog szwedzkiej sieciówki, który w tamtych dość jeszcze siermiężnych czasach był prawdziwym rarytasem.Dzisiaj, mimo iż rynek nasycony jest ogromną ilością fantastycznych produktów i rozwiazań wnętrzarskich, a zakupy w IKEA nie są już niczym przesadnie ekscytującym, premiera kolejnego katalogu niezmiennie cieszy.

 " Życie to zmiany - zrób na nie miejsce" - to hasło promujące najnowszy katalog i jego myśl przewodnia. Bo zmiany to słowo-klucz do zrozumenia współczesnej rzeczywistości. Nowy katalog IKEA 2018 wychodzi naprzeciw tym tendencjom i pokazuje, że wnętrza mogą zmieniać się razem z ich mieszkańcami. Co więcej, wcale nie potrzeba do tego dużych budżetów i jeszcze większych planów, bo można zacząć od drobiazgów.  

Za pośrednictwem katalogu IKEA przekonuje, że niezależnie od zasobności portfela czy powierzchni mieszkalnej, rok 2018 to dobry moment, by zrobić w swoim życiu więcej miejsca na rzeczy, które kochasz i zbliżyć się tym samym do domu swoich marzeń

W tegorocznej odsłonie katalogu IKEA 2018 w centrum uwagi znalazł się pokój dzienny, który jak soczewka skupia w sobie dynamikę życia w domu. To przestrzeń, która żyje, inspiruje i tętni życiem. W mgnieniu oka potrafi zmienić się w domowe SPA, jadalnię lub klubowy parkiet. W pokoju dziennym jest miejsce na wszystko to, na co ma się ochotę: zabawę, drzemkę, pracę, rozmowę, jedzenie. Jednym z synonimów słowa salon mogłyby być zmiany, bo w ciągu 24h żadne inne pomieszczenie w domu nie przechodzi tak wielu metamorfoz.

W katalogu znajdziecie też zdjęcia i opisy długo wyczekiwanej kolekcji, którą IKEA stworzyła wraz duńską firmą projektową HAY (jesienią 2017 r. kolekcja YPPERLIG trafi do sklepów). To 35 produktów o silnej skandynawskiej tożsamości, które charakteryzuje wszechstronność, trwałość i estetyka.

Współpraca z HAY to nie jedyna niespodzianka, jaka szwedzka sieciówka szykuje dla miłośników dobrego wzornictwa. W nowym katalogu znajdziecie również szczegóły ekscycytującej współpracy IKEA z gwiazdą światowego designu Tomem Dixonem.

Uzupełnieniem katalogu są liczne multimedia: felietony dotyczące urządzania wnętrz, innowacji projektowych i zaangażowania społecznego. Za ich sprawą udacie się w podróż dookoła świata, dzięki której  będziecie mogli lepiej poznać inspiracje i wartości IKEA.

 opracowanie: Anna Chwalińska