Losy marki Fendi można porównać do jazdy kolejką górską. Często była na szczycie, poznała smak porażki, ale znów pięła się w górę. W modzie osiągnęła wszystko, lecz wciąż ma apetyt na więcej, wkroczyła więc do świata wnętrz.

Historia marki Fendi:

Historia zaczęła się w latach 20. XX w., kiedy Edoardo i Adele Fendi otworzyli w Rzymie sklep z futrami i galanterią skórzaną. Interes rozwijał się znakomicie i z czasem do zespołu dołączyło pięć córek pary, które pomagały rozwijać rodzinny biznes. Z inicjatywy jednej z nich w 1965 roku fima zaangażowała młodego paryskiego krawca – Karla Lagerfelda. To był punkt zwrotny w dziejach firmy. Lagerfeld odświeżył wizerunek nobliwego futra, czyniąc z niego okrycie wierzchnie do codziennego użytku. Zaprojektował też słynne logo z odwróconymi literami F, które do dziś jest synonimem luksusu dla każdej prawdziwej fashion victim. Połączenie najwyższej klasy włoskiego rzemiosła z wizjonerskimi pomysłami projektanta musiało zaowocować wielkim sukcesem. Dobra passa firmy trwa nieprzerwanie do dziś.

Fendi Casa:

W 1989 r. światło dzienne ujrzał projekt Fendi Casa. Pomysł był prosty – chodziło o wykreowanie spójnej kolekcji mebli i akcesoriów wnętrzarskich do całego domu, domu w stylu Fendi, gdzie włoski szyk i ponadczasowa elegancja współgrają z akcentami glamour. Wyrafinowana stylistyka i doskonała jakość materiałów, z których powstawały meble, szybko zjednały marce pokaźne grono majętnych i wpływowych klientów. Posypały się zamówienia na kompleksowe wyposażenie willi, luksusowych hoteli, jachtów, a nawet prywatnych samolotów.

Wachlarz możliwości Fendi Casa stale się powiększał. W 2009 roku pojawiła się pierwsza linia outdoorowa, zaś trzy lata później odbyła się premiera pierwszej kuchni sygnowanej podwójnym F. Do sukcesu przyczyniła się niewątpliwie bardzo silna tożsamość firmy. Projekty mebli i dodatków do wnętrz często nawiazują do kolekcji prêt-à-porter. Wspólnym mianownikiem są na przykład charakterystyczne kolory Fendi, czyli czerń i beż łączone w kratę czy romby lub wplatanie w projekty charakterystycznego logo.

Fendi jesień-zima 2015/2016, fot. Imaxtree

Niektóre meble mają linię zbliżoną do słynnych torebek, inne fakturą lub barwą przypominają kolekcje z wybiegów. „Kropką nad i” okazały sie projekty The Fendi Casa Contemporary Collection (sofy, fotele, szezlongi). Powstały dzięki współpracy z francuskimi architektami Toanem Nguyenem i Thierrym Lemairem. Nowoczesne i luksusowe, zostały zaprojektowane w duchu najnowszych trendów obowiazujacych w designie i, oczywiście, zgodnie z koncepcją elegancji w stylu Fendi.

Od niedawna miłośnicy firmy mogą też odwiedzić flagowy salon Fendi Casa w Warszawie przy placu Piłsudskiego 3 w budynku Metropolitan.

Tekst: Anna Chwalińska

Więcej o historii domu mody Fendi i Fendi Casa przeczytacie w numerze sierpień - wrzesień ELLE Decoration

Fendi Casa - galeria>>